دوشنبه , آبان ۲۹ ۱۳۹۶
خانه / علمي پزشكي / ۶ راه مقابله با تعریق زنان و روش های خنک ماندن

۶ راه مقابله با تعریق زنان و روش های خنک ماندن

۶ راه مقابله با تعریق زنان و همچنین روش های خنک ماندن

در آن مطلب چند توصیه جهت مقابله با آن مشکل و همچنین روش های خنک ماندن را ارائه می دهیم.

 

دمای اتاق نباید بیش از ۱۹ درجه سانتی گراد باشد

اگرچه تعریق های شبانه مرتبط به عوامل هورمونی می باشد و همچنین گرما تاثیر چندانی در بحث و داستان ندارد، ولی باید توجه داشت مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد که دمای اتاق (حتی در زمستان نیز) بالای ۱۹ درجه نباشد.

توصیه می کنیم قبل از رفتن به رختخواب، در و همچنین پنجره را باز کنید تا هوای اتاق عوض می شود.

پارچه ی ملافه ها و همچنین رو بالشتی تان بایستی و حتما از جنس خوب (نخی وکتان) و همچنین بدون مواد مصنوعی (جنس نایلونی) باشد، زیرا و به درستی که مواد مصنوعی باعث تعریق اکثرا و بیشتر می شوند.

سویا و همچنین کتان: گیاهان جبران کننده تغییرات هورمونی

گیاهانی مانند سویا، میوه ی رازک، کتان و همچنین مریم گلی شامل فیتواستروژن خواهند بود که به تسکین نشانه ها و علائم یائسگی کمک می کند.

البته بایستی و حتما حواستان باشد که مقدار و اندازه و میزان فیتواستروژن دریافتی نباید بیش از یک میلی گرم در ازای هر کیلوگرم وزن بدن باشد. به عنوان مثال در صورتی که ۶۰ کیلوگرم باشید، نباید هر روز خدا بیش از ۶۰ میلی گرم فیتواستروژن گرفتن کنید، بویژه در صورتی که در برنامه جذاب و جالب و خوب ی غذایی خود سویای بسیاری مصرف می کنید.

گیاه مریم گلی نیز جهت کاهش تعریق بیش از حد مفید می باشد. می توانید از دم کرده ی آن گیاه میل کنید.

توصیه می کنیم آن گیاهان را طبق دستور عطار امتحان کنید. در صورتی که بعد از دو تا سه ماه هیچ تاثیر و همچنین بهبودی دیدن نکردید، گیاه غیره ای امتحان کنید، زیرا و به درستی که بدن هر کسی واکنش ویژه ای نسبت به گیاهان متنوع و گوناگون و مختلف نشان می دهد.
قهوه یک نوشیدنی داغ می باشد که با سرعت زیاد دمای بدن را بالا می برد و همچنین حالت گر گرفتگی و همچنین تعریق شبانه را افزایش می دهد

فعال تر باشید

در صورتی که از نظر جسمی و همچنین روحی فعال تر باشید، کمتر دچار نشانه ها و علائم یائسگی خواهید شد. نتایج پژوهش ها نشان می دهد فعالیت های بدنی منظم می تواند باعث کاهش حالت گر گرفتگی و همچنین تعریق های شبانه می شود.

مهم آن می باشد که تو به روش منظم فعالیت بدنی داشته باشید. بهتر می باشد هر هفته حداقل سه مرتبه و همچنین به هر بار به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید.

سیگار را ترک کنید. مصرف دخانیات زمان شروع یائسگی را حداقل سه سال شمسی به جلو می اندازد و همچنین باعث تشدید نشانه ها و علائم آن هم می می شود.

در نوشیدن چای یا قهوه زیاده روی نکنید

نتایج پژوهشی که در سال شمسی ۲۰۱۴ و همچنین در مجله ی Menopause به چاپ رسیده می باشد نشان می دهد که مصرف زیاد قهوه باعث افزایش حالت گر گرفتگی و همچنین تعریق شبانه در خانم های یائسه می می شود.

در واقع قهوه یک نوشیدنی داغ می باشد که با سرعت زیاد دمای بدن را بالا می برد و همچنین حالت گر گرفتگی و همچنین تعریق شبانه را افزایش می دهد.

البته بایستی و حتما بدانید که آن نوشیدنی، بر خلاف الکل باعث ساخته یا ایجاد تغییر در مقدار و اندازه و میزان هورمون استروژن نمی می شود.

در صورتی که از حالت گر گرفتگی رنج میبرید بهتر می باشد از نوشیدنی چای داغ نیز بپرهیزید، به خاطر آنکه چای داغ باعث انبساط رگ ها شده و همچنین آن حالت را تشدید می کند.

با آن حال، محققان به آن پس نتیجه آن می شود که رسیده اند که کافئین می تواند باعث کاهش معظلات و مسائل و مشکلات مرتبط به خلق و همچنین خو، بهبود حافظه و همچنین تمرکز در آن دوره می شود.

بهترین کار، رعایت حد تعادل می باشد. در کل جهت پیشگیری از حالت گر گرفتگی و همچنین تعریق های شبانه بهتر می باشد از مصرف نوشیدنی ها و همچنین غذاهای داغ و همچنین تند بپرهیزید.

درمان را از پیش از یائسگی آغاز کنید

تعریق شبانه مخصوص دوران یائسگی نیست، بلکه از دوره ی قبل از یائسگی شروع می می شود. در واقع خانم ها هشت سال شمسی قبل از شروع دوره ی یائسگی و همچنین حتی گاهی از ۳۵ یا ۴۰ سالگی دچار مشکل تعریق شبانه می شوند. در چنین مواردی بایستی و حتما تا حد امکان از مصرف داروهای هورمونی جایگزین پرهیز کرد.

 

در عوض در صورتی که نیازی به جلوگیری از بارداری باشد، بهره بری و استفاده از قرص های استرو-پروژستاتیو و همچنین یا پروژستاتیو به تنهایی، جهت تنظیم عادت ماهانه (در صورت بروز فاصله های طولانی مدت) و همچنین کاهش نشانه ها و علائم مفید خواهد بود.

مصرف بعضی مکمل ها و همچنین فیتواستروژن ها با دوز مناسب بنابه دستور پزشک متخصص نیز جهت کاهش نشانه ها و علائم و همچنین تعریق های شبانه کارساز می باشد.

درمان های هورمونی: در صورتی که روش های دیگر موثر نباشد

قبل از تن سپردن به داروهای هورمونی بهتر می باشد شیوه های طبیعی را امتحان کنید. در صورتی که هیچ بهبودی در اوضاع تان ساخته یا ایجاد نشد و همچنین حالت گر گرفتگی و همچنین تعریق های شبانه آزارتان می داد، می توانید روش های دیگر مانند درمان های هورمونی جایگزین را امتحان کنید.

در آن صورت پزشک، دوز پایین دارو را جهت کوتاه ترین زمان تجویز می کند. اگرچه در بعضی موارد شدیدتر مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد که آن درمان به مدت طولانی و همچنین حتی چندسال ادامه پیدا کند.

توجه داشته باشید زنانی با سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه، فیبروم رحم، آندومتریوز و همچنین غیره نباید از آن داروها بهره بری و استفاده کنند.

http://migna.ir/vdcdss0s.yt0zk6a22y.html
بهترین خبرهای اسپورت و ورزشی : ۶ راه مقابله با تعریق زنان و همچنین روش های خنک ماندن

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *