جمعه , تیر ۳۰ ۱۳۹۶
خانه / علمي پزشكي / ۱۱ ماده‌ی غذایی برای تعادل هورمون‌ها

۱۱ ماده‌ی غذایی برای تعادل هورمون‌ها

۱۱ ماده‌ی غذایی جهت تعادل هورمون‌ها

زمانی که صحبت از عدم تعادل هورمون‌ها و همچنین یا به‌طورکلی هورمون‌ها به میان می‌آید همه یاد خانم‌های باردار می‌افتند و همچنین یا به تغییرات خلق‌وخوی و همچنین بداخلاقی‌های دوره‌ی قاعدگی فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می‌کنند. ولی باید توجه داشت آن تصورات کاملاً کلیشه‌ای می باشد. در بدن همه‌ی انسان‌ها هورمون تولید می‌می شود و همچنین آن هورمون‌ها به‌سادگی دچار اختلال می‌شوند. عجیب‌تر آنکه ساده‌ترین چیزها (حتی دئودورانت یا آن هم ضدتعریق) نیز می‌تواند عاملی جهت آن اختلالات می شود. بنابراین مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد که با تنظیم برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی غذایی و همچنین در پیش گرفتن مراقبت‌های مناسب از آن اختلالات پیشگیری کرد. با ما باشید تا با مواد غذایی مناسب جهت تنظیم تعادل هورمون‌ها اکثرا و بیشتر آشنا شوید.

جوانه لوبیا
3371761334206143226499122315621710461251 11 ماده‌ی غذایی برای تعادل هورمون‌هالوبیاهای جوانه‌زده لوبیاهای جوانه‌زده جهت تنظیم هورمون‌ها فوق‌العاده موثر خواهند بود. به عقیده‌ی مهندسین و متخصصین ،جوانه‌ی سویای سبز یکی از ناشناخته‌ترین مواد غذایی موجود در دنیا می باشد. بااین‌حال آن جوانه‌ها جهت غدد فوق کلیوی مفید خواهند بود و همچنین به بدن کمک می‌کنند تا با کنترل ترشح کورتیزول و همچنین آدرنالین، استرس خود را مدیریت کند. روغن نارگیل روغن نارگیل مزایا و خاصیت های فوق‌العاده‌ای جهت سلامتی بدن دارد. ولی باید توجه داشت بایستی و حتما بدانید که آن روغن تأثیر بسیاری در تنظیم هورمون‌ها دارد. روغن نارگیل تنظیم‌کننده‌ی قند خون و همچنین انسولین می باشد و همچنین باعث تحریک تیروئید شده و همچنین در رفع اختلالات هورمونی نقش دارد.

در صورتی که از اختلالات هورمونی رنج می‌برید بایستی و حتما بدانید که التهابی در بدن شکل می‌گیرد که باعث بر هم زدن روند طبیعی عملکرد بدن می‌می شود. سیر باعث کاهش التهاب شده و همچنین به هورمون‌ها کمک می‌کند تا مجبور به جبران تغییرات سلولی نشوند. در پس نتیجه آن می شود که نقش خوبی در تنظیم آن هم‌ها دارد.


خانواده‌ی کلم‌ها
بروکلی، کلم‌برگ، گل کلم و همچنین غیره جزو سبزیجاتی خواهند بود که به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کنند. مصرف آن سبزیجات مانع از افت تستوسترون شده و همچنین باعث توسعه‌ی عضلانی می‌می شود. بایستی و حتما بدانید که کمبود هورمون تستوسترون در خانم‌ها باعث خستگی، اختلالات خواب، افزایش وزن، کاهش میل جنسی و زناشویی و جنسی و همچنین غیره می‌می شود.

زردآلوی خشک
زردآلوی خشک و همچنین بسیاری از میوه‌های خشک دیگر حاوی فیتواستروژن ها خواهند بود. آن ترکیبات شیمیایی نقش مهمی در تنظیم استروژن بدن دارد. بهتر می باشد بدانید که کمبود آن هورمون باعث بروز بیماری‌های غدد آندورسین می‌می شود.

43172781086141901138815195801751366234 11 ماده‌ی غذایی برای تعادل هورمون‌هادانه کتان
دانه‌ی کتان جهت سلامتی فوق‌العاده می باشد و همچنین باعث تحریک متابولیسم استروژن در بدن می‌می شود. توجه داشته باشید که متابولیسم خوب استروژن جهت کاهش آسیب‌های سلولی و همچنین جلوگیری از بروز و همچنین پیشرفت سرطان مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری و همچنین ضروری می باشد.

سیر
در صورتی که از اختلالات هورمونی رنج می‌برید بایستی و حتما بدانید که التهابی در بدن شکل می‌گیرد که باعث بر هم زدن روند طبیعی عملکرد بدن می‌می شود. سیر باعث کاهش التهاب شده و همچنین به هورمون‌ها کمک می‌کند تا مجبور به جبران تغییرات سلولی نشوند. در پس نتیجه آن می شود که نقش خوبی در تنظیم آن هم‌ها دارد.

گیاه جینسینگ
ازآنجایی‌که مقدار و اندازه و میزان هورمون‌ها به مقدار و اندازه و میزان استرس ارتباط دارند مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد که تا حد امکان استرس‌های هر روز خدا را مدیریت کرده و همچنین کاهش دهید. گیاه جینسینگ و همچنین به‌طورکلی دم‌نوش‌های گیاهی، حاوی آداپتوژن خواهند بود که به کنترل استرس و همچنین تنظیم عملکردهای بدن کمک می‌کنند.

بلغور جو دوسر
زمانی که پای هورمون‌ها در میان می باشد همه‌چیز به مقدار و اندازه و میزان قند خون نیز بستگی دارد. مواد غذایی حاوی آرد سفید در بدن تجزیه‌شده و همچنین به قند تغییر پیدا کردن می‌شوند. به همین دلیل مصرف بلغور جودوسر و همچنین آرد کامل جهت تنظیم هورمون‌ها تأثیر بسیاری دارد.
=
گوشت‌های ارگانیک
11280234621545620781109121451281034010824 11 ماده‌ی غذایی برای تعادل هورمون‌هابدون شک آن روزها خرید گوشت‌های طبیعی، ارگانیک و همچنین بدون هورمون خیلی زیاد دشوار می باشد. متأسفانه مواد غذایی حاوی استروژن زیاد مانند گوشت حیواناتی که به آن هم‌ها هورمون رشد داده می‌می شود، تأثیر بسیاری در اختلالات هورمونی ما دارند. در واقع گوشت گاو، مرغ، بوقلمون و همچنین دیگر گوشت‌هایی که ارگانیک خواهند بود به تنظیم هورمون‌های بدن کمک می‌کنند. هورمون‌هایی که به آن حیوانات داده می‌می شود و همچنین با خورده شدن وارد بدن ما می‌شوند خیلی زیاد قوی‌تر از هورمون‌های طبیعی بدن ما خواهند بود و همچنین به همین دلیل نیز باعث بروز اختلالاتی در بدن انسان می‌شوند.

ماهی آزاد
مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی آزاد جهت تنظیم و همچنین کنترل تعادل هورمونی بدن مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری و همچنین ضروری خواهند بود. امگا ۳ ها باعث تنظیم رشد سلول‌های بدن شده و همچنین به‌روش طبیعی توسط خود بدن تولید نمی‌شوند. به همین دلیل نیز بایستی و حتما از طریق مصرف مواد غذایی جذب شوند.

ازآنجایی‌که مقدار و اندازه و میزان هورمون‌ها به مقدار و اندازه و میزان استرس ارتباط دارند مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد که تا حد امکان استرس‌های هر روز خدا را مدیریت کرده و همچنین کاهش دهید. گیاه جینسینگ و همچنین به‌طورکلی دم‌نوش‌های گیاهی، حاوی آداپتوژن خواهند بود که به کنترل استرس و همچنین تنظیم عملکردهای بدن کمک می‌کنند

سویا
البته در خصوص سویا بایستی و حتما کمی محتاط باشید. آن ماده‌ی غذایی از طرفی حاوی مقدار و اندازه و میزان بسیاری فیتواستروژن می باشد. ولی باید توجه داشت از طرف دیگر مصرف مقدار و اندازه و میزان زیاد آن هم باعث بر هم زدن تعادل هورمونی می‌می شود. به عقیده‌ی مهندسین و متخصصین ترکیبات مشابه استروژن (فیتواستروژن ها) روی استروژن طبیعی بدن تأثیر گذاشته و همچنین باعث بر هم زدن تعادل هورمون و همچنین سیکل قاعدگی می‌می شود. همچنین و علاوه بر آن زیاده‌روی در مصرف آن هم روی پروستات تأثیر می‌گذارد و همچنین به بروز مشکلاتی مانند فیبروز، آندومتریوز، کیست رحم و همچنین سندرم آستین لونتال که به سندرم پلی کیستیک تخمدان نیز معروف می باشد دامن می‌زند و همچنین باعث آسیب به تخمک‌ها و همچنین منی دانه‌ها می‌می شود.

فاطمه مهدی پور

http://migna.ir/vdcfemdm.w6dxmagiiw.html
تازه ترین و جدیدترین خبرهای جدید اسپورت و ورزشی : ۱۱ ماده‌ی غذایی جهت تعادل هورمون‌ها

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *