چهارشنبه , شهریور ۲۹ ۱۳۹۶
خانه / علمي پزشكي / پاهایتان را ضربدری روی هم نیندازید!

پاهایتان را ضربدری روی هم نیندازید!

پاهایتان را ضربدری روی هم نیندازید!

از نقطه نظر روانی البته، بعضی با نوعی حالت تقریبا جمع شده، هنگام و زمانی که در موضع تدافعی قرار می‌گیرند، آن کار را به صورت غیر ارادی انجام می‌دهند.

ولی باید توجه داشت جذاب و جالب می باشد بدانید که آن شیوه نشستن، اصلا شیوه خوبی نیست و همچنین آثار زیان‌‌آوری روی سلامتی دارد.

۱- بروز درد کمر و همچنین گردن

در هنگام نشتن، در یک حالت ایده‌آل، صورت ما به روش مستقیم به جلو نگاه می‌کند و همچنین وزنمان را به صورت مساوی، روی دو پامان که روزی زمین قرار دارد. متاسفانه، آن حالت به ندرت اتفاق می افتد، بسیاری از ما اکثرا، وزن خود را به صورت نامساوی تقسیم می‌کنیم و همچنین اکثرا و بیشتر وزن را متوجه یک سو می‌کنیم.

از نظر علم پزشکی جدید، گذاشتن پاها بر روی هم، می‌تواند باعث درد کمر و همچنین گردن می شود. آن حالت از نشستن، گشتاور نیرویی بر لگن وارد می‌می شود که می‌تواند باعث چرخش استخوان‌های لگن می شود. ار آنجا که لگن، یکی از ستون‌های اصلی و همچنین حمایتی ستون فقرات می باشد، آن حالت فشاری غیر ضروری بر روی گردن و همچنین پشت تو می وارد می‌کند و همچنین حتی می تواند تو را مستعد دیسک بین مهره‌ای کمر کند. پس بایستی و حتما طوری بنشنینید که باسن به درستی روی محل نشستن قرار بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم در نوعی حالت بنشینید که زانویتان در حالت ۹۰ درجه باشد و همچنین لگن تو به صورت متعادل روی سطحی که بر روی آن هم نشسته‌اید، گذاشته می شود.

۲- احتمال ابتلا به واریس وریدهای پا

هیچ کس دوست ندارد رگ های واریسی یا عنکبوتی در پاهایش ظاهر می شود. ولی باید توجه داشت مطابق یکی از گزارشات علم پزشکی جدید، ۵۵ قسمت و بخش از زنان و همچنین ۴۵ قسمت و بخش از مردان در آمریکا، با آن مشکل دست و همچنین پنجه نرم می کنند.

به نظر می‌رسد واریس وریدهای پا، همچنین و علاوه بر دلایلی مثل مسائل ژنتیکی، یا ایستادن و همچنین نشتن طولانی‌مدت، با شیوه نشستن هم ارتباط داشته باشد.

هومن مدیون -متخصص قلب و همچنین عروق-  در آن مورد به واحد سلامت یاهو می‌گوید: بین آن دو ارتباط و رابطه غیر مستقیم وجود دارد. انداختن پا بر روی پای دیگر، فشار را در رگ های تو، که مسئولیت برگشت دادن  خون به قلب را دارند، بالا می برد. فشار پایی که بر روی پای دیگر می باشد، مانع جریان خونرسانی عادی پا زیرین می‌می شود که می تواند به تضعیف یا آسیب به رگ‌های پا منجر می شود. در آن صورت، خون در درون رگ لخته و همچنین یا جمع می‌می شود.

۳- افزایش فشار خون

شاید تعجب کنید که انداختن پا روی پا چه ربطی به فشار خون دارد! ولی باید توجه داشت بایستی و حتما بدانید که در آن حالت، افزایش مقاومت در برابر جریان خونرسانی اکثرا و بیشتر می‌می شود. از آنجا که فشار خون عبارت می باشد از مقدار و اندازه و میزان جریان خون ضرب در مقاومت شریانی، پس افزایش جزء مقاومت عروقی، می‌تواند منجر به بالا رفتن فشار خون می شود!

۴- آسیب به اعصاب پا

انداختن پا روی پا، تنها و فقط بر عروق پا فشار نمی‌آورد، بلکه می‌تواند فشار را بر یکی از عصب‌های پهناور و بزرگ پا، موسوم به عصب پرونئال زیاد کند. آن عصب از زیر زانو  و همچنین در امتداد قسمت خارجی ساق با عبور می‌کند.

فشار بر آن عصب می‌تواند مجر به بی‌حسی و همچنین فلج موقت ماهیچه‌ها ساق و همچنین کف پا می شود.

فشار مداوم بر آن عصب می‌تواند منجر به آسب ماندگار در آن عصب می شود. گرچه عوض کردن پا، هر ۲ تا ۴ دقیقه می‌تواند از مقدار و اندازه و میزان آن آسیب بکاهد، ولی باید توجه داشت توصیه بهتر آن می باشد که اصلا پا را روی پا نیندازید.

http://migna.ir/vdceow8x.jh87zi9bbj.html
تازه ترین و جدیدترین خبرهای اسپورت و ورزشی : پاهایتان را ضربدری روی هم نیندازید!

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *