شنبه , آذر ۴ ۱۳۹۶
خانه / مقالات / نکاتی در مورد لاغر شدن سریع

نکاتی در مورد لاغر شدن سریع

نکاتی در مورد لاغری سریع
07335527415194102a نکاتی در مورد لاغر شدن سریع
لاغری سریع

نکاتی در مورد رژیم لاغری زود -چنانچه از یکی از رژیم های لاغریِ زود پیروی می بکنید ، بدانید که همراهان بسیاری دارید. ولی می توانید برای مدتی زیاد از این رژیم غذایی لاغری سریع، پیروی بکنید ؟ و چنانچه با استفاده از این رژیم وزن شما کم شده است، آیا با بازگشت به رژیم غذایی سابقتان وزن شما هم به حالت اول خود باز نمی گردد؟
واقعیت این است که رژیم های غذایی لاغری زود برای کم شدن وزن های دائمی و زیاد مدت کاربرد ندارند در این زمینه نمی توانند به شما کمکی بکنند.

پس چه باید کرد؟ در ادامه به چند نکته ی ساده و کلیدی خواهیم پرداخت.

دقیقا مثل ماشین ی که برای داشتن عملکرد مناسب به بنزین نیاز دارد، بدن آدم نیز برای رشد و داشتن عملکردی درست به یک برنامه ی غذایی سالم نیاز دارد. این برنامه ی غذایی باید حاوی میزان عادی ی از پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی ها وبقیه مواد ضروری برای بدن باشد.
زمانی که شما وارد یک رژیم غذایی لاغری سریع می شوید، خودتان را از برخی از مواد مغذی ضروری محروم کرده و در واقع خودتان را در معرض تهدید ابتلا به مریضی ها قرار می دهید. دریافت کم یا حذف دسته از مواد غذایی ممکن است در کوتاه مدت مساله خاصی را به وجود نیاورد اما در بلند مدت می تواند مساله ساز شود. در این مواقع باید قطعا در رژیم غذایی خود تجدید نظر بکنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل بکنید .

نکته ی با اهمیت اینجاست که اندازه ی یک وعده ی غذایی سالم چقدر است؟ در ادامه به چند دستورالعمل برای داشتن درکی خوب از پیمانه ها خواهیم پرداخت:

منظور از یک پیاله میوه اندازه ای در حدود اندازه ی مشت شماست.
اندازه ی هر اونس از گوشت و یا پنیر در حدود اندازه ی انگشت شستتان (از پایه ی انگشت تا نوک) است.
اندازه ی سه اونس از گوشت، ماهی و یا مرغ (یک وعده ی غذایی معمولی) در حدود اندازه ی کف دست است.
اندازه ی یک تا دو اونس آجیل مساوی است با یک مشت آجیل.

در زیر چند نکته برای کنترل میزان پروتئین (کالری) دریافتی شما آورده شده است:

وعده های غذایی خود را به جای بشقاب بزرگ در بشقاب های میوه خوری میل بکنید .
بین وعده های خود را در اندازه های کوچک آماده کرده و در هر وعده تنها یکی از آنها را مصرف بکنید .
ی که در رستوران غذا سفارش می دهید، وعده ی غذایی را با دوست ها تان به اشتراک بگذارید تا میزان کمتری از غذا را مصرف کرده باشید.
در رستوران ها پرس های ویژه کودکان را سفارش دهید (برای مثال مینی پیتزا) و به هیچ عنوان به سمت پرس های چند نفره و یا مخصوص نروید.
اندازه معده ی خود را به جای غذا های چرب، نان، ماکارونی و دسرها با سالاد های غیر گوشتی تازه، میوه ها و سبزیجات پر بکنید .
چگونه با چند نکته ی آسان لاغر شویم؟

در واقع می توان گفت بهتریم رژیم لاغری یک رژیم غذایی لاغری نیست بلکه یک سبک زندگیست حاوی غذاهایی که رفیق دارید به اضافه ی ورزش و عادت های سالم.
انواع غذاهای مختلف مانند پروتئین های بدون چربی، کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل، میوه ها سبزیجات چربی های خوب و مفید مانند امگا-۳ موجود در ماهی، چربی های اشباع نشده ی آوکادو، آجیل، زیتون روغن زیتون را استفاده بکنید .

به چربی های بد ضرردار نه بگویید: میزان چربی های اشباع شده، مانند چربی هایی با منبع حیوانی و چربی های ترانس مانند غذاهای سرخ کرده فست فود ها را به حداقل برسانید.
هر روز حداقل ۵ وعده سبزیجات و میوه مصرف بکنید . برای اطمینان از دریافت انواع مواد مغذی مختلف، سبزی ها و میوه هایی با رنگ های مختلف مصرف بکنید .
مراقب اندازه وعده های غذایی خود باشید. اگر برای صرف غذا با کمبود زمان مواجه شدید، در زمانی که برای صرف غذا دارید با سبزیجات از خودتان پذیرایی بکنید .
حداقل در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش بکنید . ورزش هایی مانند پیاده روی سریع می تواند مفید باشد. این مدت زمان می تواند به بازه های زمانی کوچکتر تقسیم شود. به عنوان مثال شما می توانید ۵ روز در هفته و هر روز سه بازه ی زمانی ۱۰ دقیقه ای را به پیاده روی سریع اختصاص دهید تا بتوانید به میزان ۱۵۰ دقیقه در هفته برسید.

آشپزخانه ی خود را از مواد غذایی مضر بی ارزش پاکسازی بکنید . مواد غذایی با کالری بالا، چرب با قند بالا (چیپس، شیرینی ها، بیسکویت، بستنی، شکلات ها و امثال این ها) را دور بریزید و دیگر هرگز دوباره نخرید.

آشپرخانه ی را با پروتئین های بدون چربی، میوه ها سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل، چربی های مفید ، لبنیات کم چرب وبقیه محصولات بدون چربی پر بکنید .
اندازه وعده های غذایی را کم کرده و به جای آن تعداد وعده های غذایی هر روز را افزایش دهید. بهترین حالت مصرف، ۵ تا ۶ وعده ی غذایی سبک در روز است. این وعده های غذایی را هر ۳ تا ۴ ساعت بار در برنامه ی هر روز ی بگنجانید. برای بین وعده ها از کراکر های ساخته شده از غلات سبوس دار پنیر های کم چرب یا یک قاشق غذاخوری کره ی بادام زمینی یک تکه نان سبوس دار استفاده بکنید . از غذاهای سالمی که شما را سیر نگه می دارند استفاده بکنید .

چنانچه رفیق دارید بشقاب شما بزرگ پر از غذا باشد، آن را با سالاد ها و سبزیجات فوق العاده ای مانند لوبیا سبز، بروکلی، کلم و کلم پیچ و یابقیه سبزیجات کم کالری پر بکنید .
برای بین وعده از توت ها مصرف بکنید . انواع توت های تیره (زغال اخته، تمشک، گیلاس رَزبِری) سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند . این توت ها کالری چربی کم و فیبر بالایی دارند.
از آشامیدن ی هایی که کالری بالایی دارند (مانند نوشابه های گازدار و انواع آشامیدن ی های میوه ای) اجتناب بکنید .
اگر در زمینه ی لاغر شدن رژیم های غذایی لاغری به اطلاعات بیشتری نیاز دارید به متخصصین تغذیه مراجعه بکنید در زمینه ی وزن ایده آل میزان کالری دریافتی خود با وی مشورت بکنید .
همین طور از دوست ها ، خانواده یا همکاران بخواهید که برای تغییر عادت های غذایی نامناسب یا کاهش وزن به شما ملحق شوند. پایبند ماندن به یک رژیم غذایی سالم به صورت گروهی چند نفره آسان تر است.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تابلو فرش دستباف سبد گل کد ۱۲۱۰۹

تابلو فرش دستباف سبد گل کد ۱۲۱۰۹ هنر فرش‌بافی از هنرهایی با قدمتی بس طولانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *