جمعه , آذر ۱۵ ۱۳۹۸
خانه / مقالات / مزیت های تبلیغات در اینترنت بر تبلیغات چاپی سنتی

مزیت های تبلیغات در اینترنت بر تبلیغات چاپی سنتی

602 مزیت های تبلیغات در اینترنت بر تبلیغات چاپی سنتی

shahreagahi

تبلیغات اینترنتی درمقابل تبلیغات چاپی سنتی
ویژگی ها ی تبلیغات اینترنتی درمقابل تبلیغات سنتی، از نظر نرخ ، قابلیت دساسترس ی، گستردگی بازاریابی، قابلیت افزایش حاشیه سود خیلی فراتر است. نظر به اینکه متدهای تبلیغی چاپ و نشر سنتی آزموده شده و پابرجا هستند ، اما روند تکنولوژیکی اینترنت، در هر زمینه ای از آن پیش افتاده و بهتر است. در بررسی این گفته، موارد زیر را در هر از حوزه های فوق الذکر در نظر گیرید.

برای درک بهتر فرق ها، باید توضیح اتی در مورد هریک از این رسانه های تبلیغاتی داده شود. تبلیغات چاپی سنتی از تضمینات عادی بازاریابی تشکیل شده است. این تضمینات حاوی بروشور، نشریه، تبلیغات روزنامه، بیل بورد، کارت ویزیت، امثال این است . تبلیغات اینترنتی، آمیزه ای از دستگاه های الکترونیکی است، یک رایانه یا سِروِر، که همان تضمینات بازاریابی را در وب وبسایت های پیشرفته مستقر می نماید . در آخر، تبلیغات فروشی مثل “یکی بخرید، دوتا ببرید” یا “%۲۰ تخفیف، تنها این هفته”، عملکرده ایی که هر کمپانی باید به آن متعهد باشد جهت انتقال آن اطلاعات به خریداران و مشتریان، به تبلیغ اضافه می شود.

در بررسی تعرفه های تبلیغات چاپی سنتی، هزینه های هنگفتی برای طراحی تبلیغ جهت هر نوع فروش خدمات، تعرفه ی چاپ و نشر، تسهیلات انبار کردن این بسته های تبلیغ متحمل می شود. به علاوه، هزینه ی پخش انتشار این تبلیغات نیز می بایست در نظر گرفته شود؛ تعرفه ی کار جمع آوری اجناس، حمل و نقل برای تحویل تبلیغات چاپ شده، و اما ، تعرفه ی پست. ی این تعرفه ها در رسانه های جمعی تلویزیون رادیو به کار بسته شود، حتی این مبلغ به اعداد پنج یا شش رقمی خواهد رسید. چنانچه یکی از این تبلیغات چاپی نیز به تصحیح اشکالات داشته باشد، بایستی تمام ی این هزینه ها از نو پرداخت شود. جهت توضیح این مطلب، هر روزنامه یا مجله ای که خواستید را باز بکنید آنها را به دقت نقد بکنید —در تمام ی آنها بخش هایی مساله دار وجود دارد که نیازمند ویرایش و تغییر است.

در مقابل، با اینکه نرخ ی اولیه شروع یک وب سایت اینترنتی ممکن است گهگاه با تعرفه ی تبلیغ چاپی سنتی ویژه یک نوع فروش قابل مقایسه باشد، اما به دلایل زیر تعرفه ها به طور قابل ملاحظه ای پایین تر است؛ هیچ تعرفه ای صرف پست، انبار، تحویل اطلاعیه های تبلیغاتی، یا طراحی برای هر اگهی ، نمی شود. وبسایت های اینترنتی قابل استفاده ی مجدد قابل مرمت بوده و پرداخت های ماهیانه وب وبسایت حداقل هستند . در تحلیل ویژگی ها ی تبلیغات اینترنتی، مسئله ی بازبینی و تغییر اشکالات اطلاعیه ها شایان ذکر است که هیچطور تعرفه ی آنچننی صرف آن نمی شود این بازبینی ات فوراً قابل انجام هستند .

در بررسی قابلیت دساسترس ی این تبلیغات می بایست گفت که تبلیغات چاپی سنتی زمان-مرکز هستند . ساعت های یک حرفه یا خدمت محدود به ساعاتی است که آنها باز باشند و در نتیجه خریداران در ساعات بسته بودن آن محدودیت خواهند داشت. به علاوه، اطلاعیه فقط جهت یک دوره ی زمانی ویِژگزینشه مناسب و قابل استفاده است. به محض خاتمه ی آن دوره ی زمانی، بایستی همان میزان هزینه صرف انجام کارهای اطلاعیه شود.

درحالیکه قابلیت دسترس ی وب وبسایت اینترنتی به مشتریان و خریداران این امکان را می دهد در هر زمان از ۲۴ ساعت شبانه روز بدون هیچ تعطیلی، به اطلاعات و مهمتر از آن به فروش دسترس و نگرانی ی داشته باشند. به علاوه، برای دادن هر اگهی نو ، نیاز به صرف همان میزان تعرفه نیست، و در مدت کمی نیز این کارها قابل انجام هستند .

در بررسی ویژگی ها ی متدهای تبلیغاتی اینترنتی در مقابل متدهای چاپی سنتی، گستردگی بازاریابی مصرف کننده شایان ذکر است که متد سنتی محدودیت های جغرافیایی بسیار زیاد ی دارد و فقط در ناحیه ی مکانی قابل مشاهده هستند جهت بازاریابی ملی نیاز به صرف هزینه ی بسیار زیاد هنگفتی است.

در این رابطه، تبلیغات اینترنتی کاملاً برعکس جالب متد سنتی است و هیچ محدودیت فیزیکی جغرافیایی ندارد. انجام گیری این تبلیغات به صورت کشوری یا حتی جهان ی هیچگونه محدودیتی ندارد و تمام قادر به مشاهده ی این اگهی ها می باشند . جهت هر مصرف کننده که رایانه ی داشته باشد، که در این عصر تقریباً حاوی تمام ی مصرف کنندگان می شود، قابل دسدلهره و ترس ی است.

خط انتها این است که ویژگی ها ی تبلیغات از طریق اینترنت از نظر نرخ ، قابلیت دسترس ی، گستردگی بازاریابی، قابلیت افزایش حاشیه سود بسیار زیاد فراتر از متد تبلیغات چاپی سنتی است.

ویژگی ها ی دیگر

تبلیغات اینترنتی وسیع است
با افزایش اطلاعات در اینترنت، زمانی که افراد خود را صرف آن می کنند نیز بیشتر شدن می یابد، و همین مسئله بازار تازه ای جهت تبلیغات اینترنتی باز کرده است. اکثر شرکت ها و کمپانی های بزرگ و توانگر در جهان تمام هم و غمشان به دست آوردن تکه جا جهت تبلیغ در اینترنت است تا تمام بتوانند آگهی ها ی آنها را بخوانند استقبال کنند.

تبلیغات اینترنتی متمرکز است
تبلیغات اینترنتی، متدهای متمرکز و هدفداری جهت شرکت ها مجموعه هایی که قصد تبلیغ دارند ارائه می دهد که ضمانت می کنند که تمام ی افرادی که تبلیغ را مشاهده می کنند به طور قطع خرید می کنند. پس دیگر از فکر تبلیغات سنتی و قدیمی در روزنامه درآیید، تبلیغات اینترنتی را امتحان بکنید !

تبلیغات اینترنتی قابلیت ردگیری بینندگان را فراهم می نماید
برآورد تعداد افرادی که ممکن است یک تبلیغ در روزنامه را مشاهده کنند، تقریباً غیرممکن است . ولی تبلیغات اینترنتی این امکان را دارد که تعداد افراد بیننده ی آن تبلیغ را ردگیری نماید . از این طریق معین می شود که چه تعداد افراد با مشاهده ی تبلیغ به وب وب سایت اصلی آن هم سر می زنند و چه تعداد مشتری جدید از طریق آن تبلیغ اضافه می شود.

تبلیغات اینترنتی حق الزحمه ی اولیه ی کمتری دارد
چنانچه بودجه ی محدودی دارید، تبلیغات اینترنتی زیاد مقرون به صرفه تر از تبلیغات چاپی سنتی برای شما خواهد بود. تبلیغ معمولی به متد سنتی می تواند چند صد هزار تومان جهت شما هزینه بتراشد. اما، با تبلیغ بر روی وب سایت های زیاد دیده شده بسیار زیاد در این هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. با اینروش شما فقط زمانی می بایست پول بپردازید که بیننده ای روی تبلیغ شما کلیک نماید .

تبلیغات اینترنتی ارزان تر است
به خاطر طبیعت متمرکز هدفدار تبلیغات اینترنتی قابلیت ردگیری تاثیر گذار و کارآمد بودن تبلیغ، نرخ های وارده زیاد کمتر از تبلیغات سنتی خواهد بود.

تبلیغات اینترنتی حوزه ی دسترس ی وسیع تری دارد
از این جهت که اینترنت در تمام ی جهان قابل مصرف است، تبلیغ شما هم می تواند توسط تمام ی افراد روی کره ی زمین دیده شود. و به جای اینکه دنبال انتشاراتی ها، روزنامه ها، ایستگاه های رادیویی تلویزیونی مختلف باشید، با تبلیغ می توانید در همه جهان دیده شوید.

و به طور کلی، تبلیغات اینترنتی راه خیلی خوب ی جهت با اطلاع کردن تمام جهان از تولیدات یا خدمات خود به طریقی بسیار زیاد کم هزینه کارآمد است .

ارسال ایمیل مستقیم یا تبلیغات آنلاین؟

اگر شما هم به اندازه ی من در اینترنت سابقه داشته باشید، می دانید که خیلی چیزها در آن تغییر کرده است. ۶ یا ۷ سال قبل چنانچه کاری در اینترنت داشتید، برقررای رابطه با افرادی که مایل به همکاری با شما بودند، خیلی آسان تر بود. این روزها تمام چیز تفاوت کرده است. مردم برای گرفتن اطلاعات در مورد تولیدات یا خدمات شما، پرسش نامه های آنلاین پر می کنند ولی وقت ی سعی می بکنید با آنها ارتباط برقرار کرده یا پست الکترونیکی بزنید، دیگر پاسخگوی پست الکترونیکی ها یا ارتباط های شما نخواهند بود شما دیگر خبری از آنها پیدا نخواهید کرد.

زمان ی بر روی اینترنت تبلیغ می بکنید ، و پرسش نامه های آنلاین دریافت می بکنید ، همین مسئله اتفاق می افتد. اگر سعی بکنید با فردی که سوال نامه ای دررابطه با تولیدات یا خدمات شما پر کرده است ارتباط برقرار کرده یا ایمیل ارسال بکنید ، تقریباً %۹۰ پاسخی دریافت نخواهید کرد.

اینترنت، غیرشخصی ترین چیزی است که طی زندگیتان با آن روبه رو خواهید شد. افراد آنلاین می شوند، وب سایت های بسیاری را زیر و رو می کنند، حتی اگر پیامی برای بازدید از وب سایت شما برای تان بگذارند، به چیزی متعهد نیستند. آنها شما را نمی بینند، شما هم نمی توانید آنها را ببینید، پس دلیل این عدم تعهد کاملاً روشن است.

مهمتر اینکه، نرخ ی ناچیز تبلیغات بر روی اینترنت باعث شده که افراد ناباب بسیاری جلب اینترنت شوند که ادعاهای مسخره و غیرمسئولانه ی زیاد ی دارند.

به این ، من عقیده دارم که مشتریان اقطعا لی نسبت به وعده هایی که در تبلیغات فروش اینترنتی داده می شود نسبت به آنچه در پست الکترونیکی های مستقیم، تلویزیون، رادیو یا روزنامه وعده داده می شود، شکاک تر هستند .

همچنین در پست الکترونیکی های مستقیم، فرصت خیلی بهتری برای عنوان کردن نکات با اهمیت مربوط به تقاضای دارید. یک بروشور یا گزارش ویِژگزینشه باز به نسبت پست الکترونیکی یا یک صفحه ی وب در این زمینه فرصت زیادتری به شما خواهد داد.

اما تبلیغات آنلاین بر روی صفحات وب خیلی ارزان تر از ارسال ایمیل های مستقیم به افراد است . تقریباً چیزی درحدود ۱۲ بیلیون صفحه ی وب وجود دارد و هر روز ۱۰ میلیون به آن اضافه می شود. شما می توانید بدون صرف نرخ ای خودتان وب وبسایت راه اندازی بکنید .

مردم هر روز با درخواست ها و تقاضاهای مختلف گلوله باران می شوند
زمان ی افراد برای تولیدات یا خدماتی در اینترنت جستجو می کنند، موتورهای جستجو صدها هزار وب وب سایت پی روی آنها قرار می دهند. ارسال پرسش نامه برای هرکدام از این وب وبسایت ها یا آگهی های موجود در آن خیلی آسان است و با یک کلیک انجام می گیرد. اگر کاربر آنلاین ۱۰ سوال نامه پر نماید به این مفهوم است که هر شرکت یا شرکت %۱۰ شانس بسته شدن آن نمونه را دارد. این به مفهومآن پرسش نامه زیاد جدی بوده است. نظر به اینکه نسبتا یکی از ۱۰ نفر حتی زحمت جوابگویی به ارتباط ها پست الکترونیکی های شما را به خود نمی دهد، می توانم بگویم که شما جهت بستن یکی از آنها نیاز به ۱۰۰ پرسش نامه دارید.

فرق اصلی بین تبلیغات اینترنتی و ارسال مستقیم پست الکترونیکی این است که وقتی شما کارت پستال یا نامه به گیرنده ای می فرستید، این بین او شما محفوظ است. آنها ممکن است درخواست یا تقاضای شما را بخوانند و اگر مایل بودند با شما ارتباط بگیرند. برخلاف پرسش نامه های آنلاین که در آن فرد ای آنلاین فرم های ویژه را پر می کنند، هیچگونه تعهدی جهت آنها نخواهد داشت. هیچ ارتباطی با شما برقرار نخواهند کرد، هیچ سوالی از شما نمی توانند بپرسند، پس شما نمی توانید اعتراضات و ایرادهای آنها را برطرف بکنید .

مردم از افرادی خرید می کنند که آنها را رفیق داشته و به آنها اطمینان داشته باشند
وقتی فردی پست الکترونیکی شما را میخواند ، فقط راه کسب اطلاعات بیشتر در مورد درخواست شما، برقراری ارتباط با شما خواهد بود. اینکه با شما ارتباط بگیرند نشاندهنده ی این است که در پرسش نامه ی جدیت بیشتری دارند. وقتی توانستید با آنها حرف بکنید ، خواهید توانست گزارشی تهیه کرده و تنها آنزمان است که فروش صورت خواهد گرفت. اگر تمام چیز بهتر پیش رود، آنها بدون پرس جو از جاهای دیگر نزد شما خواهند آمد.

به این خاطر است که هیچ نمی بایست قدرت تبلیغات از طریق پست الکترونیکی مستقیم، رادیو و تلویزیون را دست کم بگیرید. وقت ی از طریق این رسانه ها تبلیغ بکنید ، شانس حرف کردن با مشتریان را پیدا خواهید کرد و فقط آن است که می توانید آنها جهت خرید از خودتان قانع بکنید . اما اینترنت هیچیک از این ویژگی ها را فراهم نمی نماید .

تبلیغات اشتراکی
درست است که ارسال پست الکترونیکی مستقیم یا تبلیغات از طریق رادیو تلویزیون زیاد پرتعرفه هستند ، ولی کارایی زیاد هم دارند. برای کمتر کردن این نرخ ها می توانید از تبلیغات اشترکی مصرف بکنید .

من روزنامه ی مکانی را پیدا کردم که به ازای ۱۰،۰۰۰ کاغذ تبلیغاتی ۵٫۵ x 8.5 تمام رنگی تنها ۳۷۰ هزار تومان دریافت می نماید . می دانید چه کار می کنم؟ از شرکت دیگر تقاضا می کنم که در طرف دیگر کاغذ اطلاعیه دهد و تعرفه ام را با او نصف می کنم. اینکار ً مقرون به صرفه خواهد بود.

چنانکه تبلیغات آنلاین هر روز پرطرفدارتر شلوغ تر می شود، موتورهای جستجو هر روز الگوریتم را تغییر می دهند، نمی بایست برای حرفه های زیاد مدت روی آن حساب بکنید . اگر اینکار را بکنید، دیر یا زود موارد ی برای تان ایجاد خواهد شد. خاطرتان باشد، تکنولوژی زیاد زود تغییر می نماید .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی چیست؟ سرور اختصاصی یک کامپیوتر در یک شبکه مادی و معنوی برای خدمت به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *