پنج شنبه , مرداد ۲۶ ۱۳۹۶
خانه / مقالات / عادت های مضری که باید از زندگی تان حذف کنید

عادت های مضری که باید از زندگی تان حذف کنید

Bad habits in life عادت های مضری که باید از زندگی تان حذف کنید

lifestyle

عادت های بد بسیاری در زندگی روزمره تان وجود دارند که باعث می شوند جلوی موفق یت شما گرفته شود. اگر می خواهید در زندگیروزمره تان موفق باشید باید این عادت های ضرردار هر روز را ترک بکنید .

جهت موفق شدن این عادت های ضرردار را از زندگی تان حذف بکنید

ممکن است این عبارت را شنیده‌ باشید که « ۸۰ درصد از موفق یت‌های شما ناشی از تنها ۲۰ درصد از همه تلاش ‌هایتان است.» عبارت ‌ی فوق به روشنی این مورد را بیان می‌کند که ۸۰ درصد از کار ‌هایی که ما برای رسیدن به موفق یت انجام می‌دهیم ارزش پایینی دارند و به نوعی بیهوده هدر می‌روند.

در این متن قصد داریم ۷ مورد از این کار ‌ها که همان عادت‌های وقت‌کش می باشند را به شما معرفی کنیم تا شما هر چه زودتر از شر آن‌ها خلاص شوید. اگر می‌خواهید خوب یت به دست آورید، دو راه پیش رو دارید که یکی از آن‌ها بدست آوردن زمان بیشتر در طول روز است و دیگری حذف کار ‌های وقت‌گیری است که در طول روز انجام می‌دهید. مساله اما اینجاست که بیشتر این کار ‌های غیرمفید بسیار زیاد زود تبدیل به عادتی در زندگی ما می‌شوند ما بدون اینکه حتی متوجه باشیم در حال انجام آن‌ها هستیم و بدون هیچ فکری ممکن است هر روز مرتب آن‌ها را انجام می‌دهیم.

زمانی که شما آن کار‌های غیر مفید را از زندگی خود ریشه کن بکنید جای آن را با همان ۲۰ درصد از کار ‌هایی که می‌توانند شما را بیش از این به خوب یت برسانند بپردازید قطعا چیزی شبیه به معجزه را تجربه خواهید کرد و ممکن است دیگر پیش نگویید که ۲۴ ساعت برای یک روز خیلی کمی است. ممکن است هنوز هم متذکر این عادت‌ها نشده باشید یا به غیر مفید بودن آن‌ها ایمان نیاورده باشید، پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا ۷ مورد از مهم‌ترین آن‌ها را با هم تحلیل کنیم.

چک کردن دائم ایمیل ‌ها

در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۲ درصد از کارمندانی که در ایالات متحده آمریکا مشغول به انجام کار خود بوده‌اند اعلام کرده ‌اند که به ایمیل ‌ها فقط بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از زمان دریافت آن‌ها، جواب داده‌اند. به این میزان ۲۳ درصد از کارمندان دیگر این کشور را اضافه بکنید که صرفا بعد از ۳۰ دقیقا پست الکترونیکی ‌های دریافتی را جواب گفته‌اند. سوال، هر چه سریع‌تر جواب دهیم، بهتر است؟ چک کردن دائم ایمیل ‌ها می‌تواند مدت زمان زیاد ی ارزش بسیاری هم دارد را از ما بگیرد اما این روند را می‌توان کنترل کرد.

چنانچه بخواهید عادت نو بهتری جهت چک کردن ایمیل ‌ها جهت خود بسازید، می‌توانید اطلاعیه دهنده‌های دستگاه‌های مختلف مثل لپ‌تاپ، گوشی یا تبلت خود را به شکلی تنظیم بکنید که در زمان کار روی پروژه‌های با اهمیت به صورت دائم شما را با ارسال نوتیفیکیشن از ایمیل نو نگیرند. همچنین می‌توانید کلاینت‌های ایمیل را به شکلی تنظیم بکنید که در طول روز تنها ۲ یا حداکثر ۳ بار در روز چک کنند. به این شکل با عادت نو حسابی جهت زمان خریده‌اید.

عالی خواستن تمام چیز

انجام دادن کار‌ها به سبکی که کوچکترین نقصی در آنها وجود نداشته باشد به جرات خواسته تمام است. اما عادت به اینکه تمام چیز را فقط عالی بخواهیم بعد از مدتی علاوه بر اینکه آزار دهنده می‌شود می‌تواند زمانی بسیاری از شما بگیرید، چرا که مجبورتان می‌کند جهت اینکه یک وظیفه را به میزان عالی برسانید صبر، زحمت و زیاد صرف بکنید .

در نظر گرفتن میزان زیاد ی از زمان برای پرفکت کردن یک وظیفه فقط به عقب انداختن قدم‌های بعدی است که باید مرتب و با نظم ویِژگزینشه خود برداشته شوند. از همین الان این عادت را از بین ببرید و به جای آن تلاش بکنید وظیفه خود را درجه خوب کافی برسانید بعد به سمت جلو حرکت بکنید هیچ وقت در وهله توقف کامل نکنید.

چند وظیفگی

خیلی ‌ها فکر می‌کنند زمانی که در حال انجام چند وظیفه با هستند بهره‌وری زیاد بالاتری دارنددر حالی که چندوظیفگی فقط می‌تواند این حس را جهت شما شبیه سازی نماید در واقع بهره‌وری شما را پایین‌تر بیاورد. مغز شما در یک معین فقط می‌تواند روی یک وظیفه تمرکز نماید حداکثر بهره‌وری خود را نشان دهد. پس تغییر دائم تمرکز مغز بین دو یا چند وظیفه باعث می‌شود روی هیچ یک از وظایف تمرکزی که لازم است وجود نداشته باشد.

اگر فکر می‌کنید جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید چندوظیفگی یا همان مولتی‌تسکینگ را می‌دانید، خوبتر است دست از این کار بردارید و متوجه شوید که در حال آسیب زدن به عملکرد هستید و زمان خود را هدر می‌دهید. به جای چنین کاری بر روی وظیفه تمرکز ضروری را بگذارید، در یک مدت زمان معین آن را انجام دهید و پس با خیال آسوده به سمت وظیفه بعدی بروید.

حواس ‌پرتی‌های دائمی

آیا در محیطی کار می‌کنید که عوامل بسیار زیاد ی می‌توانند باعث حواس پرتی شوند؟ یکی از مطالعاتی که اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد که حواس کارمندان هر ۱۱ دقیقه کاملا پرت می‌شود. با این حواسی که نمی‌تواند تمرکز بالای را حتی بعد از ۱۱ دقیقه هم نگه‌ دارد، تعجبی ندارد که هیچ کاری با آن شکل مطلوب انجام نشود. در مورد عادت‌هایی فکر بکنید که هر روز با انجام آن‌ها همکاران را دعوت می‌کنید تا حواس شما را پرت کنند، از ارسال یک پیام کوتاه سریع جهت چک کردن پست الکترونیکی ‌ها، در حالی که سعی دارید به صورت کامل روی مساله دیگری تمرکز بکنید .

کم‌کردن عادت‌ها و رفتار‌هایی که باعث حواس‌ پرتی می‌شوند کمک می‌کند تا روی موضوعاتی که قصد تمرکز و انجام آن‌ها را دارید، همچنان متمرکز بمانید. سعی بکنید روی تقویم کاری خود معین بکنید که زمان‌های کاری باید قطعا «مشغول» باشید. چنانچه در مخصوصی جهت محل کار خود دارید آن را ببندید، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار دهید و به افراد دیگر بسیار زیاد واضح بگویید که در مناسب دیگری با آن‌ها حرف خواهید کرد.

نا مرتب بودن

کار کردن در محیطی که نظمی در آن وجود ندارد و تمام چیز در جایی افتاده که در مواقع لزوم دساسترس ی سریعی به آن وجود ندارد می‌تواند وقت بسیاری از شما را هدر دهد. نمونه این نامنظمی‌ها را می‌توان نامنظم بودن برگه‌های مورد نیاز مهم، پرسش کردن دائم اطلاعات کلیدی مهم و همین طور فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات انتها همگی مثال‌هایی هستند که با کمی نظم می‌توان از اتفاق افتادن آن‌ها حسابی پیش‌گیری کرد.

انجام تمام کار‌ها با هم

بسیاری از افراد حتی با دانستن اینکه در آن کار بهترین نیستند و می‌توانند آن وظیفه را به شخصی بسپارند که در آن زمینه تخصص دارد، اصرار می‌کنند که تمام کار‌ها را می بایست خودشان به سرانجام برسانند. این عادت می‌تواند زیاد ی که به راحتی می‌تواند صرف کار‌های با اهمیت زیاد شود را از شما بگیرد، به جای آن کاری که می‌دانید در آن بهترین نیستید را به شخصی دیگری در تیم یا دستیار بسپارید خودتان روی مسولیت‌های مهم‌تری که نیاز به توجه دارند تمرکز بکنید .حتی سعی بکنید تسک‌هایی ریزی که فرد دیگری می‌تواند انجام دهد را به افراد دیگر بسپارید و روی کار‌های با اهمیت زیاد تمرکز بکنید یا اینکه آن‌ کار‌های ریز را در زمان آزاد خود انجام دهید.

«نه» نگفتن

موارد بسیار زیاد ی در زمان کار پیش می‌آیند که قصد دارند لحظات، دقایق یا حتی ساعاتی از زمان با اهمیت زیاد شما را صرف کنند تا به کار‌هایی مشغول شوید که از بهره‌وری شما می‌کاهد و زمان تمام شدن پروژه شما را با تاخیر مواجه می‌کند. یکی از عادات بدی که می‌تواند بسیاری از شما بگیرد همواره بله گفتن یا هیچزمان نه نگفتن است، سعی بکنید بسیار زیاد راحت و با دلایل قانع کننده به خود یا فرد دیگری که از شما انجام کاری نا ارتباط به پروژه‌ای که در حال کار روی آن‌ هستید «نه» بگویید.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

کانکس اسکان سپهر

کانکس اسکان سپهر با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد احتراماً ؛ مفتخریم با نام …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *