شنبه , مرداد ۲۷ ۱۳۹۷
خانه / مقالات / روش های جمع آوری اطلاعات مشتریان

روش های جمع آوری اطلاعات مشتریان

چطور می توان اطلاعات ارتباط مشتریان را جمع آوری کرد؟

1000117 b روش های جمع آوری اطلاعات مشتریان
ساخت فروشگاه

درآمد,راهنمای کسب درآمد میلیونی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد اینترنتی,درآمد اینترنتی,کسب درآمد از اینترنت,کسب درآمد,زپو

بهترین راه برای جمع آوری اطلاعات مشتریان، ارائه محصولی رایگان در ازای تکمیل فرم اطلاعات مشتری است. بسیار زیاد ی از وب سایتها از اینآموزش برای بازاریابی و کسب درآمد برای مصرف می کنند. یکی از روشها آن است که یک کتاب الکترونیکی درست بکنید در آن راههای استفاده بهتر از محصولتان را توضیح دهید و از مشتریان بخواهید آدرس پست الکترونیکی خود را بدهند تا کتاب از طریق ایمیل جهت شان ارسال شود.

برای تهیه کتاب الکترونیکی لازم نیست نویسنده ای پیشرفته باشید. کتاب الکترونیکی می تواند گزارشی چند صفحه ای باشد. ما در وب سایت مدیر سبز، کتاب الکترونیکی با نام “۱۰۱ عنوان جهت تهیه تبلیغات پرفروش” با قیمت ۱۰۰۰ تومان عرضه می کنیم افرادی که در وب سایت عضو شوند، ۱۰۰۰ تومان اعتبار جایزه می گیرند. پس بازدیدکنندگان ی برای ثبت نام ثبت ایمیل معین ات خود دارند، زیرا بلافاصله بعد از ثبت نام، می توانند کتاب را خریداری کرده و آنرا دانلود کنند. با این روش، هزاران نفر در ماه، عضو وب سایت می شوند و معین ات آنها در سیستم ثبت می شود.

شما هم می توانید از همینروش مصرف بکنید . کافی است متنی تهیه کرده و آنرا در پروگرام ورد تایپ بکنید . پس آنرا بصورت pdf ذخیره بکنید . این امکان در آفیس ۲۰۰۷ وجود دارد.روش پیشرفته تر برای تهیه کتاب الکترونیکی استفاده از نرم افزار InDesign است. کار با آن آسان است قدرت فوق العاده ای را در اختیار طراح قرار می دهد. این نرم افزار حاوی دهها طرح آماده است به یاری آن می توانید کتابی با طراحی پیشرفته در اختیار داشته باشید. برای تهیه محتویات از دیگران کمک بگیرید، برای مثال در روزنامه اطلاعیه چاپ کرده و از دانشجویی فعال بخواهید، چنین متنی را در ازای دریافت دستمزدی مناسب، تهیه نماید .
ارائه اطلاعات ارزشمند ، بصورت الکترونیکی یا چاپی نه فقط شما را در زمینه کاری خود، بعنوان یک کارشناس معرفی می نماید ، بلکه مشتریان را با شما، در ارتباط نگه می دارد. من بسیاری از مشتریانم را با همینراهنمای بدست آورده ام.

حتی اگر زمان و توانایی تایپ کردن گزارش چند صفحه ای را ندارید، می توانید یک فایل صوتی چند دقیقه ای درست کرده و آنرا جهت مشتریان ایمیل بکنید . جهت اینکار کافی است یک مجموعه هدفون میکروفن تهیه بکنید آنرا به رایانه متصل کرده و صحبتهایتان را ذخیره بکنید . پس فایل ذخیره شده را به فرمت MP3 تبدیل بکنید تا اندازه کمتری اشغال نماید ارسال آن از طریق ایمیل میسر باشد. اگر امکان صرف تعرفه بیشتری را دارید فایل صوتی را روی سی دی ذخیره کرده و برای مشتریان ارسال بکنید . جهت ویرایش صوت اضافه کردن آهنگ متن می توانید از نرم افزار Adobe Audition مصرف بکنید . این برنامه یکی از قویترین ها در زمینه ویرایش فایل های صوتی است.

امروزه تولید اطلاعات روی سی دی یا دی.وی.دی بسیار زیاد ارزان تمام می شود. سی دی خام مرغوب با چاپ دیجیتال چهار رنگ قیمتی کمتر از ۲۰۰ تومان دارد. پس با صرف کمتر از ۲۰۰۰۰ تومان، ۱۰۰ سی دی با چاپ اختصاصی کمپانی ، در اختیار شما قرار می گیرد. چنانچه تیراژ را به ۱۰۰۰ عدد بیشتر شدن دهید، قیمت سی دی با چاپ چهاررنگ، زیاد کمتر خواهد شد. جهت پیدا کردن شرکـت هایی که این خدمات را ارائه می دهند کافی است در آگهی روزنامه ها، ستون چاپ و خدمات سی دی را مشاهده بکنید .

چنانچه کارتان طوری است که معمولا از سی دی مصرف می بکنید برای مثال شرکـت تبلیغاتی دارید و جهت مشتریان کار طراحی انجام می دهید، قطعا از سی دی هایی با چاپ اختصاصی خودتان استفاده بکنید روی آن نام شرکـت کار هایی که انجام می دهید اطلاعات ارتباط را ذکر بکنید . اطلاعات ارتباط می تواند شماره تلفن ، آدرس ایمیل و همین طور آدرس وب وب سایت باشد.
قبل از تهیه اطلاعات بصورت کتاب الکترونیکی یا فایل صوتی، جهت مشتری به این نکات تذکر بکنید .

۱-بزرگترین مساله مشتریان چیست؟

۲-چگونه می توان به مشتریان کمک کرد تا از کالاها بخوب ی استفاده کنند؟

۳-در کجا می توانید اطلاعاتی ارزان با کیفیت بیابید تا به مشتریان بدهید؟

به مشتریان بگویید که در ازای دادن اطلاعات ارتباط این اطلاعات را جهت شان ارسال می بکنید .

روش دیگر جهت جمع آوری اطلاعات ارتباط مشتریان، استفاده از مسابقات یا قرعه کشی است. اینآموزش به ویژه جهت دارندگان فروشگاه می تواند مفید باشید، زیرا دارندگان فروشگاه باید دلیل ی قانع کننده ارائه دهند تا مشتری حاضر به دادن اطلاعات ارتباط باشد. هر هفته قرعه کشی را ترتیب داده و چند نفر را بعنوان برنده تعیین کرده و جوایز را ارسال بکنید . پس جهت همه آنهایی که برنده نشده اند، پیامی بفرستید به آنها بگوئید که متاسفیم که شما برنده نشده اید ولی می توانید تا ۳ روز، از تخفیف مخصوص ۲۰ درصدی ما استفاده بکنید .

اگر در مرکز پخش کار می بکنید و مشتریان شما، خود، فروشنده هستند . می توانید هر ماه فایلی صوتی تهیه کرده روشهایی را برای فروش بیشتر محصولتان به آنها توصیه دهید جزئیات محصول را جهت شان توضیح دهید. این کار فروش شما را به میزان قابل توجه ی بیشتر شدن خواهد داد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی چیست؟ سرور اختصاصی یک کامپیوتر در یک شبکه مادی و معنوی برای خدمت به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *