پنج شنبه , شهریور ۳۰ ۱۳۹۶
خانه / علمي پزشكي / راهکارهایی برای توقف دندان قروچه هنگام خواب

راهکارهایی برای توقف دندان قروچه هنگام خواب

راهکارهایی جهت توقف دندان قروچه هنگام خواب

n00029625 b راهکارهایی برای توقف دندان قروچه هنگام خواب

به به گفته پایگاه اینترنتی هلث، ساییدن دندان ها بر روی هم در طول زمان می تواند باعث آسیب به دندان ها و همچنین بروز سایر عوارض سلامتی می شود، ولی باید توجه داشت با بهره بری و استفاده از راهکارهای خانگی و همچنین کمک دندانپزشک می قدرت دندان قروچه را برطرف ساخت. در آن به گفته دستورالعمل های بهداشتی جهت توقف دندان قروچه در شب ذکر شده می باشد.

*** مطلع شدن شخص به انجام دندان قروچه

دندان قروچه وضعیتی می باشد که معمولا شخص به روش ناخودآگاه دندان های خود را بر روی هم می کشد و همچنین اغلب آن اتفاق در هنگام خواب روی می دهد.

دندان قروچه در شب اغلب به دلیل تنش ها و همچنین اضطراب های هر روز خدا می باشد؛ با آن وجود بعضی اشخاص دندان های خود را در طول روز نیز بهم می سایند ولی باید توجه داشت از آنجاییکه دندان قروچه اغلب در شب و همچنین زمانی که شخص خواب می باشد روی می دهد، شخص متوجه آن کسب و کار خود نمی می شود.

بنابراین جهت پی بردن به آن موضوع، بایستی و حتما از اشخاص منزل و خانه سوال کند که آیا هنگام خواب دندان قروچه می کند یا خیر.

همچنین می قدرت با بهره بری و استفاده از یک ضبط صوت در کنار محل خواب خود و همچنین ضبط صدا در هنگام خواب، به دنبال صدای ساییدن دندان ها گشت.

با آن وجود در صورتی که با بکار بردن آن روش ها باز هم موفق به اثبات و یا تایید آن موضوع نشد بایستی و حتما به دندانپزشک رفت و آمد و مراجعه کرد.

دندانپزشکان با معاینه دهان، دندان و همچنین فک ها می توانند متوجه نشانه ها و علائم ساییدن دندان ها بر روی هم شوند.

زمانی که شخص متوجه شد دندان قروچه می کنید در آن هم صورت می تواند آن اوضاع را با رعایت راهکارهای خانگی و همچنین نیز بهره بری و استفاده از بعضی راهکارهای حرفه ای درمان کند.

*** کاهش تنش و همچنین اضطراب

تنش و همچنین اضطراب عامل اصلی ساییدن دندان ها بر روی هم می باشد بنابراین بایستی و حتما جهت برطرف کردن دندان قروچه تنش و همچنین اضطراب خود را از بین برد. رفت و آمد و مراجعه به یک مشاور تنش، ورزش و همچنین مدیتیشن شامل راهکارها جهت کاهش تنش و همچنین اضطراب می باشد. از دیگر راهکارهایی که در آن ارتباط و رابطه می قدرت بکار برد خوابیدن و همچنین بیدار شدن در یک ساعت مشخص می باشد، آن کار به انسان انرژی بیشتری جهت پرداختن به کارهای هر روز خدا خود می دهد.

همچنین صرف اوقات با دوستان و همچنین تفریح و همچنین جذاب و جالب و خنده با آنها به کاهش تنش و همچنین اضطراب کمک می کند.

صرف سه وعده غذای سالم، حذف کافئین از رژیم غذایی، متوقف ساختن نوشیدن سودا، قهوه، نوشیدنی های انرژی زا و همچنین مصرف زیاد شکلات نیز در ارتباط و رابطه با کاهش تنش و همچنین اضطراب کمک کننده می باشد.

کافئین یک تحریک کننده می باشد که استراحت ذهن و همچنین عضلات فک را به ویژه در شب خیلی زیاد دشوار می سازد.

*** متوقف ساختن جویدن مواد غیر خوراکی

از دیگر راهکارهایی که جهت درمان دندان قروچه می قدرت انجام داد متوقف ساختن جویدن مواد غیر خوراکی می باشد.

آن کار یک عادت تنش آور می باشد که معمولا عضلات دهان را درگیر می کند جهت مثال در صورتی که عادت دارید در زمان تنش خودکار و همچنین یا مداد خود را بجوید بایستی و حتما آن عادت را ترک کنید.

***در طول روز فک های خود را بر هم فشار ندهید

در صورتی که متوجه شدید که فک خود را در طول روز نیز بهم فشار می دهید و همچنین یا دندان های خود را بر روی هم می سایید بایستی و حتما سعی کنید تا با قرار دادن زبان خود در بین دندان ها به فک خود استراحت دهید.

***افزودن مکمل های کلسیم و همچنین منیزیم به رژیم غذایی

کلسیم و همچنین منیزیم جهت عملکرد ماهیچه و همچنین سلامت سامانه عصبی ضروری خواهند بود در صورتی که مقدار و اندازه و میزان کافی کلسیم و همچنین منیزیم نداشته باشید با مشکلاتی نظیر فشار دادن دندان ها بر روی هم، تنش و همچنین سایر معظلات و مسائل و مشکلات عضلانی مواجه خواهید شد.

***ساخته یا ایجاد آرامش در زمان قبل از خواب

کاهش تنش، قبل خواب خیلی زیاد مهم می باشد زیرا باعث می می شود که فرد در طول شب آرامش بیشتری داشته باشد و همچنین در پس نتیجه آن می شود که کمتر دندان های خود را بر روی هم بساید.

جهت کسب آرامش قبل از خواب می قدرت ماهیچه های گردن، شانه و همچنین صورت را ماساژ داد و همچنین با انگشت و همچنین کف دست اطراف صورت، پیشانی و همچنین فک را به صورت دورانی ماساژ داد.

همچنین قرار دادن یک حوله گرم بر روی صورت موجب شل کردن ماهیچه های صورت شده و همچنین در پس نتیجه آن می شود که اوضاع آرامتری جهت ذهن ساخته یا ایجاد می کند.

گوش دادن به موسیقی آرامش قسمت و بخش ، کتاب خواندن در رختخواب و همچنین خاموش کردن تلویزیون، رایانه، لپ تاپ و همچنین تلفن همراه دستکم یک ساعت قبل از خواب از دیگر راهکارهایی می باشد که به ساخته یا ایجاد آرامش قبل از خواب کمک می کنند.

***رفت و آمد و مراجعه به دندانپزشک

در صورتی که با رعایت آن دستورالعمل ها باز هم متوجه شدید که دندان قروچه می کنید در آن هم صورت بایستی و حتما به دندانپزشک رفت و آمد و مراجعه کنید.

ساییدن مزمن دندان ها بر روی هم می تواند پس نتیجه آن می شود که شکسته شدن، شل شدن و همچنین یا افتادن دندان باشد.

در صورتی که به روش مداوم دندان های خود را بهم می سایید ممکن می باشد به درمان های دندانپزشکی نظیر روت کانال، ایمپلنت ، دندان مصنوعی جزئی و همچنین یا حتی دندان مصنوعی کامل مستلزم و نیاز داشته باشید.

دندانپزشک درمان مناسب هر بیمار را ارائه می دهد که از آن هم جمله می قدرت به داروهایی که باعث شل کردن عضلات صورت و همچنین فک می شوند، تنظیم آرایش دندان ها و همچنین بهره بری و استفاده از پلاک های محافظ دندان (گارد دهانی) در طول شب اشاره کرد.

محافظ دندان، وسیله ای پلاستیکی می باشد که توسط دندانپزشک ساخته می می شود. آن وسیله پلاستیکی روی دندان ها قرار می گیرد و همچنین از آنها در مقابل سایش محافظت می کند. اکثرا و بیشتر موارد دندان قروچه توسط همین محافظ ها رفع می شوند.

البته آن گاردها موجب درمان دندان قروچه نمی شوند بلکه تنها و فقط از صدمه به دندان ها و همچنین مفصل گیجگاهی – فکی جلوگیری می کنند.

آن گاردها را بایستی و حتما هنگام خواب شب در دهان قرار داد تا از دندان ها محافظت کنند.

 

http://migna.ir/vdcdk90x.yt0nx6a22y.html
برترین خبرهای اسپورت و ورزشی : راهکارهایی جهت توقف دندان قروچه هنگام خواب

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *