سه شنبه , اردیبهشت ۳ ۱۳۹۸
خانه / علمي پزشكي / در دو هفته استرس خود را درمان کنید

در دو هفته استرس خود را درمان کنید

در دو هفته استرس خود را درمان کنید

آیا در اثر استرس جسم، ذهن و همچنین روح‌تان آزرده می‌می شود؟ آیا آرامش درونی‌تان را از دست داده‌اید؟آیا درصدد آن هم هستید که راهی جهت از بین بردن استرس‌های‌تان بیابید؟ کنترل استرس به روش کامل امری غیر ممکن می باشد، ولی می‌قدرت با ساخته یا ایجاد بعضی تغییرات در شیوه زندگی آنها را کاهش داد. ما به تو یک برنامه جذاب و جالب و خوب دو هفته‌ای جهت کاهش و همچنین کنترل استرس‌های‌تان پیشنهاد می‌‌کنیم.

شنبه: هفته اول: تصویر اصلی را ببینید

هنگام و زمانی که که با موانع و همچنین مشکلات برخورد می‌کنید، از خودتان بپرسید که چقدر آن موقعیت پیش آمده استرس‌زاست؟ آیا آن مشکل اکثرا و بیشتر از سه ماه طول می‌کشد؟ یا اینکه اکثرا و بیشتر از سه سال شمسی؟

مشکلات و همچنین مسائلی که طی مدت طولانی‌تر برطرف می‌شوند و همچنین مشکلاتی که ممکن می باشد به تو ضربه‌های سنگین‌تری وارد کنند، روی کاغذ بنویسید.

دقیقاً مشخص کنید که طرز فکرتان نسبت به آن هم مسأله چیست و همچنین چگونه می‌توانید موقعیت را تغییر دهید. آن کار به تو کمک می‌کند برخوردی بهتر با آن هم مشکل داشته باشید. تمام قدم‌هایی که بایستی و حتما بردارید طبقه‌بندی و همچنین یک برنامه جذاب و جالب و خوب واقعی جهت برطرف کردن آن هم مشکل طرح‌ریزی کنید.

یکشنبه: به دنبال حمایت دیگران باشید

فهرستی از تمام کسانی که می‌توانند تو را هم از نظر کلامی و همچنین هم از نظر عملی کمک کنند، تهیه کنید. درمورد مسائل عاطفی، اقتصادی و مالی و همچنین کاری مستلزم و نیاز به کمک و همچنین حمایت دیگران دارید. همین که بدانید کسانی هستید که در مواقع رویارویی با مشکلات تو را حمایت و همچنین پشتیبانی می‌کنند، مقدار بسیاری استرس‌های‌تان کاهش می‌یابد و همچنین احساس آرامش و همچنین راحتی بیشتری می‌کنید.

دوشنبه: یک گیاه یا گل بکارید

مهم نیست در یک جعبه کوچک پشت پنجره و همچنین اتاق‌تان گیاهی می‌‌کارید یا در باغچه و همچنین حیاط منزل و خانه، مهم تأثیر مثبت آن‌کار روی شماست تا با همین کار کوچک اکثرا و بیشتر احساس خوشبختی کنید.

طی تحقیقاتی که اخیراً روی تیمی از بیماران قلبی به عمل آمده آن بیماران بعد از جلسات و همچنین کلاس‌های گل و همچنین گیاه کاری به روش ناگهانی با کاهش ضربان قلب و همچنین بهبود حال عمومی‌شان مواجه می‌شدند.

در صورتی که خود را در باغچه منزل و خانه‌تان سرگرم کنید و همچنین یا اینکه مشغول کاشتن گیاه و همچنین گلی در گلدان باشید، توجه‌تان به عوامل استرس‌زا کاهش می‌یابد و همچنین آرامش بیشتری به دست می‌آورید.

سه‌شنبه: چای بنوشید

نوشیدن مداوم چای سیاه، باعث کاهش هورمون‌های استرس و همچنین افزایش احساس راحتی اکثرا و بیشتر در بدن می‌می شود. تنها و فقط به یاد داشته باشید که چای و همچنین قهوه را شب‌ها قبل از خواب ننوشید تا باعث بر هم خوردن خواب شبانه تو نشود.

چهارشنبه: خودتان را ماساژ دهید

ماساژهای کوتاه در سالن‌های اسپورت و ورزشی، محل کار، داخل حمام و همچنین . . . واقعاً تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش استرس‌های انباشته شده در تو دارند یک ماساژ پانزده دقیقه‌ای می‌تواند اعصاب را آرام کند؛ پس هر چند روز یکبار آن کار را انجام دهید.

دست چپ‌تان را جلوی خود بگیرید. انگشتان دست چسبنده به هم باشند و همچنین کف دست رو به بالا با بهره بری و استفاده از انگشت شست دست راست نقطه فرو رفته بین انگشت شست دست چپ و همچنین سایر انگشت‌ها را با حرکت چرخشی ماساژ دهید و همچنین به آرامی تا عدد ۱۵ بشمارید. آن کار را با دست راست، پای راست و همچنین پای چپ‌تان نیز انجام دهید.

پنج‌شنبه: بازی کنید

بعضی معماهای به روز و همچنین جدید را حل کنید، کمی سودوکو حل کنید و همچنین . . . آن نوع تفریحی و سرگرم شدن‌ها تأثیر بسیاری در کاهش استرس و همچنین بهبود روحیه و همچنین خلق‌وخو دارند. براساس پژوهش‌های به عمل آمده با بازی کردن، نگرانی‌ها کاهش می‌یابند و همچنین سیستم عصبی نیز آرام‌تر می‌می شود. یک بازی را پیدا کنید که اکثرا و بیشتر از سایر بازی‌ها تو را جذب می‌کند.

جمعه: قدردان باشید

روی چیزهایی که بایستی و حتما به خاطر آنها ممنون و همچنین سپاسگزار باشید، تمرکز کنید هنگام و زمانی که که اجازه می‌دهید چیزهای خوب در مرکز فکر و همچنین اندیشه تو باشند، موارد استرس‌زا و همچنین نگران کننده کم‌کم به حاشیه می‌روند.

۳ تا ۵ مورد از چیزهایی خوبی را که دارید و همچنین به خاطر آنها شاکر و همچنین سپاسگزارید، روی کاغذ بنویسید، مثلا: همسرتان امروز جهت تو چای ریخته می باشد، یکی از نزدیکان‌تان به تو تلفن زده و همچنین جویای احوال‌تان شده می باشد،

حال خوب و همچنین خوشی دارید و همچنین . . . در صورتی که توجه کنید موارد بسیاری پیدا می‌کنید که خوب و همچنین خوشایند خواهند بود، ولی تو از آنها غافلید. در صورتی که به خاطر نعمت‌های خداوند تبارک و تعالی شاکر و همچنین به خاطر محبت دیگران قدردان باشید، آن‌کار به زودی به یک حالت طبیعی ذهنی در تو مبدل می‌می شود…

بایستی و حتما بدانید که حتی جویدن یک آدامس صورتی نیز تأثیر موقتی در ساخته یا ایجاد آرامش دارد. رنگ صورتی فشارخون را کاهش می‌دهد؛ پس کمی به روز خود و همچنین به زندگی‌خود صورتی اضافه کنید

شنبه هفته بعد: صورتی فکر کنید.

شاید فکر کنید آن کار خیلی دخترانه و همچنین بچگانه می باشد، ولی باید توجه داشت بایستی و حتما بدانید که حتی جویدن یک آدامس صورتی نیز تأثیر موقتی در ساخته یا ایجاد آرامش دارد. رنگ صورتی فشارخون را کاهش می‌دهد؛ پس کمی به روز خود و همچنین به زندگی‌خود صورتی اضافه کنید.

البته منظور آن نیست که حتماً‌دیوارهای اتاق و همچنین محل کارتان را صورتی کنید، ولی مثلا می‌توانید کاغذها را در پوشه‌های صورتی نگهداری کنید، بالش خود را روکش صورتی بکشید و همچنین . . .

یکشنبه : تلویزیون را خاموش کنید

به روش مداوم تلویزیون در منزل و خانه‌تان و همچنین حتی گاهی اوقات محیط کارتان روشن می باشد، خبرهای جدید خوب و همچنین بد می‌شنوید، نگرانی‌های‌تان اکثرا و بیشتر می‌شوند، محرک‌های عکسی و همچنین صوتی آزارتان می‌دهند و همچنین تو را در عین حال که ناخوش و غمگین می‌شوید، کاری جهت کاهش آن استرس‌ها نمی‌کنید. کمی محیط خود را آرام‌تر کنید. تلویزیون را خاموش کنید تا بار ناراحتی‌ها و همچنین استرس‌های‌تان در اثر شنیدن خبرهای جدید ناخوشایند، اکثرا و بیشتر نشود.

دوشنبه: به مناظر زیباتر توجه کنید

تا جایی که ممکن می باشد، از خیابان‌های شلوغ شهرستان دوری کرده و همچنین سعی کنید از مسیرهایی رفت و همچنین آمد کنید که درخت بیشتری دارند. هر چه درخت، پرنده، گل و همچنین گیاه بیشتری ببینید، حال بهتری پیدا می‌کنید و همچنین استرس‌های‌تان کم می‌شوند.

سه‌شنبه: اخم‌های‌تان را باز کنید

هر روز چند بار خود را در آیینه تماشا کنید. بعضی از عضلات و همچنین نواحی بدن تحت تاثیر استرس اکثرا و بیشتر تغییر می‌کنند و همچنین تنش‌ها اکثرا و بیشتر روی آنها انرژی می‌گذارند. بعضی اشخاص تحت تأثیر استرس‌‌ها پیشانی، لب‌ها، چشم‌ها، ابروها و همچنین . . . را جمع می‌کنند و همچنین تغییر حالت می‌دهند جلوی آیینه بایستید و همچنین گره ابروها را باز کنید.

چهارشنبه: جلوی افکار منفی را بگیرید

افکار منفی به استرس‌ها و همچنین اضطراب‌‌ها انرژی و همچنین سوخت می‌رسانند؛‌ بنابراین هنگام و زمانی که که افکار آسیب‌رسان و همچنین مخرب به ذهن‌تان هجوم آوردند، از خودتان سوال کنید: چگونه و چطوری می‌توانم به یک موقعیت مثبت‌تر فکر کنم و همچنین یا دست‌کم خنثی باشم؟ سعی کنید جلوی افکار منفی خود یک تابلوی وارد شدن ممنوع بگذارید، کمی نفس عمیق بکشید و همچنین بعد انتخاب کنید که به آن افکار منفی ادامه دهید یا اینکه طرز فکر خود را تغییر دهید.

پنج‌شنبه: دست افتاده‌ای را بگیرید

به روش داوطلبانه کار نیکویی انجام دهید. به یک دانشجو جهت پرداخت هزینه تحصیلاتش کمک کنید، به زنان بی‌خانمان، کودکان بی‌سرپرست و همچنین . . . کمک کنید و همچنین در صورتی که استطاعت اقتصادی و مالی اندکی دارید، از کمک‌های معنوی خود دریغ نورزید. همدردی کردن با دیگران و همچنین شنیدن غصه‌ها و همچنین ناراحتی‌های‌شان باعث می‌می شود کمتر دچار استرس و همچنین نگرانی شوید و همچنین نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.

جمعه: بخندید، بخندید و همچنین بخندید

افرادی که اکثرا و بیشتر می‌خندند، آندروفین بیشتری در بدن‌شان ترشح می‌می شود و همچنین احساس بهتری خواهند داشت بعد از همین حالا به هر بهانه‌ای بخندید و همچنین تمام بدن خود را رها سازید….

http://migna.ir/vdcfvydm.w6dvxagiiw.html
جدید و تو و تازه ترین خبرهای اسپورت و ورزشی : در دو هفته استرس خود را درمان کنید

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *