دوشنبه , مهر ۲۹ ۱۳۹۸
خانه / علمي پزشكي / بهترین و بدترین نوشیدنی های کودکان را بشناسید

بهترین و بدترین نوشیدنی های کودکان را بشناسید

بهترین و همچنین بدترین نوشیدنی های کودکان را بشناسید

بایستی و حتما توجه داشت آن مباحث و مطالب جهت کودکان بالای یک سال شمسی می باشد و همچنین کودکان زیر ۶ ماه بایستی و حتما تنها و فقط شیر مادر یا شیرخشک بخورند. کودکان ۶ تا ۱۲ ماه نیز می توانند در طول روز همچنین و علاوه بر شیر مادر و همچنین تغذیه تکمیلی، مقداری آب هم بنوشند. جهت آنکه شیر گاو به فرزند خود بدهید، بایستی و حتما تا سن یک سالگی صبر کنید. آن نقطه جهت سلامت کودکان، خیلی زیاد مهم می باشد.

آب خالص

آب، موجب تنظیم دمای بدن و همچنین آبرسانی به سلول های بدن می می شود. آن نوشیدنی خالص بدون آنکه قند یا کالری اضافه و همچنین مضری به بدن کودک برساند او را از انواع عفونت های ادراری و همچنین یبوست مصون می دارد.

آب طعم‌دار

آب طعم‌دار حاوی موادی می باشد که شاید بدن کودک به آنها مستلزم و نیاز نداشته باشد. شامل می قدرت به شکر یا شیرین کننده های مصنوعی اشاره کرد. منظور از آب طعم‌دار، نوشیدنی های متنوع می باشد که شاید سرشار از ویتامین باشند یا حاوی مواد مضر همچون کافئین باشند .شاید گیاهان دارویی و همچنین نوشیدنی باشند که جهت کودک مفید نیستند. در صورتی که می خواهید به فرزند خود آب میوه بدهید، بهترین کار آن می باشد که آن هم را با آب خالص مخلوط کنید. در صورتی که آب میوه آماده از مغازه می خرید، حتماً برند خوب خریداری کنید و همچنین مطمئن شوید که ۱۰۰ قسمت و بخش طبیعی می باشد و همچنین مواد شیرین کننده مصنوعی یا نگهداره های مضر در خود ندارد.

 شیر گاو

شیر گاو یکی از بهترین و همچنین کامل ترین منابع کلسیم و همچنین ویتامین D می باشد و همچنین پروتئین های مفید نیز دارد. کودکانی که هر روز خدا نیم لیتر شیر گاو می خورند از نظر کلسیم و همچنین ویتامین D تأمین خواهند بود. جهت کودکان بالای یک تا دو ساله بهتر می باشد شیر کامل مصرف کنید. جهت کودکان بالای دو سال شمسی نیز شیر کم‌چرب، گزینه مناسب تری می باشد. اکثرا و بیشتر از سه لیوان شیر در روز به فرزندان خود ندهید، زیرا ممکن می باشد سیر شوند و همچنین دیگر غذاهای خود را میل نکنند.

 شیر بدون لاکتوز

شیرهای بدون لاکتوز نیز همچون شیر گاو، ویتامین و همچنین مواد معدنی مفید جهت بدن کودک را در خود دارند. تنها فرق آنها نیز با شیر معمولی، طعم شیرین تر آنها می باشد.

شیر مادر

در صورتی که بعد از دو سالگی نیز همچنان دوست دارید به فرزندتان از سینه خود شیر دهید، مانعی وجود ندارد. شیر مادر دائما منبع بسیاری غنی از انواع ویتامین ها و همچنین پروتئین ها می باشد. همچنین از نظر احساسی نیز فرزند را سیراب می کند زیرا به واسطه نوشیدن شیر، در آغوش مادر می باشد و همچنین به او نزدیکی بیشتری را حس می کند.

انواع لبنیات

همه انواع محصولات لبنیِ نوشیدنی نیز جهت کودک مفید خواهند بود. آنها نیز به روش عموم از شیر تهیه می شوند و همچنین آن هم مواد معدنی و همچنین ویتامین ها را در خود دارند. البته بایستی و حتما اشاره کنیم به مقدار و اندازه خود شیر، کلسیم ندارند. ولی باید توجه داشت بایستی و حتما توجه کرد که محصولات لبنی، مانند: دوغ و همچنین کفیر(نوشیدنی تخمیری، حاصل از شیر و همچنین دانه‌های کفیر) توسط باکتری های زنده تهیه می شوند و همچنین به همین دلیل، بدن کودک را در برابر باکتری های مُضر محافظت می کنند. البته مقدار و اندازه و میزان باکتری های محصولات متنوع و گوناگون و مختلف، متغایر و متفاوت می باشد. نوشیدنی های لبنی که شیرین خواهند بود نیز شکر در خود دارند که چندان جهت بدن مفید نیست.

شیر سویا

شیر سویا یکی از بهترین جایگزین ها جهت شیر مادر می باشد. البته مواد مفید کمتری دارد. در صورتی که کودک تو تنها و فقط شیر سویا     می نوشد، بهتر می باشد با مشورت پزشک، به او قرص مکمل نیز بدهید. بهتر می باشد، شیر سویایی که ویتامین D و همچنین کلسیم نیز داشته باشد، خریداری کنید. جهت کودکان زیر دو سال شمسی نیز توصیه می می شود شیر کامل بخرید. شیر سویا هیچ گونه چربی اشباع شده و همچنین  کلسترول ندارد و همچنین در عوض، سرشار از اسید چرب مفید اُمگا سه می باشد.  البته در انواع مفید آن هم، قند وجود دارد.

 شیر برنج، شیر بادام و همچنین شیر نارگیل

در شیری که از برنج و همچنین بادام گرفته می می شود و همچنین همچنین در شیرنارگیل، ویتامین و همچنین پروتئین کمتر از شیر گاو وجود دارد. ولی باید توجه داشت جایگزین خوبی جهت شیر گاو به شمار می روند. جهت کودکان زیر دو سال شمسی بهتر می باشد از نوع کامل اینها(نه کم‌چرب) بهره بری و استفاده می شود. در تمام آن موارد، بهتر می باشد برندی بخرید که کلسیم، ویتامین D و همچنین ویتامین B۱۲ نیز در خود دارد.

آب میوه

نوشیدن یک لیوان آب میوه در روز خیلی زیاد خوب می باشد. ولی باید توجه داشت تا حد امکان سعی کنید فرزندتان، خود میوه را میل کند. آب میوه فیبر و همچنین مواد معدنی که در خود میوه هست را ندارد. در ضمن، کودکان، اکثرا و بیشتر دوست دارند معده خود را با آب میوه پُر کنند و همچنین به آن ترتیب غذاهای سالم و همچنین مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را میل نمی کنند. در صورتی که قرار می باشد آب میوه به فرزند خود بدهید، حتماً نوع ۱۰۰ قسمت و بخش طبیعی را انتخاب کنید. اکثرا و بیشتر از ¾ پیمانه در روز به فرزند خود اجازه نوشیدن ندهید.

آب گوجه‌فرنگی و همچنین آب آووکادو

آب آن سبزیجات جهت مصرف هر روز خدا کودکان مانعی ندارد. می توانید روزی یک لیوان آب گوجه‌ فرنگی یا آب آووکادو به فرزندتان بدهید. یک لیوان در روز اشکالی ندارد. ولی باید توجه داشت سبزیجات دیگر را اکثرا و بیشتر از نیم لیوان نباید کودک مصرف کند، زیرا ممکن می باشد اکثرا و بیشتر از حد مستلزم و نیاز بدن کودک، در خود، سدیم داشته باشد.

لیموناد خانگی

در صورتی که خودتان در منزل و خانه آب لیموترش را می گیرید و همچنین شربت آب لیمو جهت فرزندتان درست می کنید، به یقین، ویتامین C بسیاری را به بدن او می رسانید. ولی باید توجه داشت لیمونادهای آماده و همچنین موجود در فروشگاه ها مملو از قند و همچنین شکر مصنوعی خواهند بود که بهتر می باشد جهت فرزند خود خریداری نکنید.

نوشابه و همچنین نوشابه رژیمی

همه می دانیم نوشابه تنها و فقط خوشمزه می باشد و همچنین هیچ ارزش غذایی ندارد. آن نوشیدنی محبوب، سرشار از قندهای مصنوعی و همچنین رنگ و همچنین طعم دهنده ها می باشد. بهتر می باشد تا جای ممکن، کودک از نوشیدن نوشابه منع می شود.

چای سبز و همچنین چای سیاه

چای، حاوی آنتی اکسیدان می باشد که جهت بدن مفید می باشد، ولی باید توجه داشت شاید کافئین نیز داشته باشد که جهت بدن کودک مضر می باشد. در صورتی که قرار می باشد فرزندتان چای بنوشد، بهتر می باشد اکثرا و بیشتر از ¼ لیوان در روز ننوشد. جهت اطمینان اکثرا و بیشتر می‌توانید چای را با شیر مخلوط کنید و همچنین به کودک بدهید.

دمنوش های گیاهی

دم نوش های گیاهی هیچ ارزش غذایی ندارند و همچنین بهتر می باشد به فرزندان خود از آن نوع نوشیدنی ها ندهید. بعضی از آن نوشیدنی ها تأثیرات منفی در بدن کودک دارند و همچنین حتی می تواند منجر به مسمومیت او نیز بشوند.

آب میوه های بسته بندی

اکثرا و بیشتر آن آب میوه ها، آب قندهای رنگی با اسانس های مضر خواهند بود و همچنین هیچ نوع ارزش غذایی ندارند. تا حد امکان از خریدن آن نوع آب میوه ها جهت فرزندان خود پرهیز کنید.

نوشیدنی انرژی‌زا

آن نوشیدنی ها نیز هیچ ارزش غذایی مفیدی جهت کودکان ندارند. اکثرا و بیشتر آنها حاوی کافئین، شکر و همچنین شیرین کننده های مصنوعی خواهند بود. در بعضی هم انواع گیاهان و همچنین سبزیجات انرژی بخشی وجود دارند که جهت بدن کودک به هیچ عنوان مفید نیستند.

http://migna.ir/vdcfemdm.w6d0yagiiw.html
جدید و تو و تازه ترین خبرهای اسپورت و ورزشی : بهترین و همچنین بدترین نوشیدنی های کودکان را بشناسید

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *