دوشنبه , مرداد ۲ ۱۳۹۶
خانه / علمي پزشكي / بخور و نخورهای فصل امتحانات

بخور و نخورهای فصل امتحانات

بخور و همچنین نخورهای فصل امتحانات

سال شمسی کنکور یکی از سال شمسی های مهم و همچنین فراموش نشدنی خیلی ها می باشد. اغلب دانش آموزان بالاخره با آن روز سرنوشت ساز روبرو خواهند شد. اکثرا و بیشتر ما به اشتباه فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می کنیم رمز موفقیت در آن امتحان به یک جا نشستن و همچنین خواندن مکرر درس ها محدود می می شود .ولی باید توجه داشت اشتباه نکنید آن، تنها بخشی از رمز موفقیت می باشد و همچنین قسمت و بخش دیگر مرتبط به عوامل جانبی نظیر تغذیه می می شود.

خوب می باشد بدانید که با یک تغذیه درست و همچنین مناسب می توانید هم حافظه خود را تقویت کنید و همچنین هم از مقدار و اندازه و میزان استرس و همچنین اضطراب خود بکاهید و همچنین مهم تر از آن هم با اندامی متناسب پا به دانشگاه بگذارید. فراموش نکنید که تغذیه مناسب در موفقیت تو بی تآثیر نخواهد بود .

دکتر محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری از چاق شدن، در آخرین مباحث و مطالب خود در وبسایت و مرکز خبرهای جدید فردی یا شخصی اش به کنکوری ها توصیه های تغذیه ای می کند که بدین شرح می باشد.

آن خوراکی ها به تقویت حافظه تو کمک می کند

پیروی از یک الگوی صحیح تغذیه ای بر بهبود عملکرد تمام ارگان های بدن تأثیر به سزایی دارد. با نزدیک شدن به زمان امتحانات به ویژه کنکور، عملکرد سیستم مغزی و همچنین تقویت حافظه از یک سو و همچنین کاهش اضطراب از سوی دیگر اهمیت مضاعفی پیدا می کند.

صبحانه خوردن، مثل تمام روزهای سال شمسی، اثر قابل ملاحظه ای بر روی حافظه و همچنین فراگیری دارد. گنجاندن کربوهیدارت های پیچیده نظیر نان و همچنین غلات به ویژه انواع سبوس دار آنها در وعده صبحانه موجب آزادسازی تدریجی قند خون و همچنین ثبات نسبی آن هم در طول روز می می شود و همچنین کارایی سامانه حافظه ای را ارتقاء می دهد.

همچنین وجود پروتیین در آن وعده مانند شیر و همچنین پنیر می تواند فراگیری فرد را افزایش دهد. مصرف مغزها (مانند مغز گردو) و همچنین آب میوه نیز در وعده صبحانه می تواند در آن امر مؤثر باشد.

اساسا فرد بایستی و حتما در همه زمان ها تغذیه مناسب داشته باشد تا در زمان های خاص نیازی نباشد که عادات غذای خود را تغییر دهد .

رعایت هرم غذایی استاندارد و همچنین بهره بری و استفاده از همه تیم های غذایی متنوع و همچنین متناسب به شکل متعادل، می تواند تمام نیازهای بدن را تامین کند . یعنی با بهره بری و استفاده از تیم نان ، غلات ، وشت و همچنین جانشین های آن هم، لبنیات، میوه جات و همچنین سبزیجات به مقدار و اندازه و میزان کافی، تمام نیازهای فیزیولوژیک اشخاص برآورده می می شود.

ولی باید توجه داشت یک روش خیلی زیاد رایج و همچنین در عین حال اشتباهی که در بین اشخاص وجود دارد بهره بری و استفاده از مکمل ها می باشد. اغلب آن مکمل ها نه تنها سودی جهت اشخاص در پی ندارد که در بعضی موارد مواد نگه دارنده بکار رفته در آن مواد می تواند تاثیرات و همچنین اثرات مضر و همچنین بد مستقیم و همچنین بدون واسطه و غیر مستقیم در فرآیند یادگیری و همچنین تمرکز اشخاص داشته باشد.

جهت داشتن تمرکز بالا نیازی به خوردن اکثرا و بیشتر نیست

مبحث غیره ای که بایستی و حتما به آن هم پرداخت باور غلطی می باشد که در ذهن اکثرا و بیشتر خانواده های کنکوری وجود دارد و همچنین آن هم آنکه جهت داشتن تمرکز بالا به خوردن اکثرا و بیشتر مستلزم و نیاز می باشد. آن ، یک باور غلط و همچنین رایج می باشد زیرا جهت فراگیری، نیازی به گرفتن کالری اکثرا و بیشتر نیست .حتی بالعکس ،گرفتن غذاهای سنگین و همچنین پر چرب می تواند اختلالات گوارشی و همچنین مضر و همچنین بد هاضمه را در فرد ساخته یا ایجاد کند که بروز آن مشکل،تمرکز فرد را نه تنها اکثرا و بیشتر که کمتر می کند.

به وعده های غذایی تان اکثرا و بیشتر توجه کنید

مطلب حائز اهمیت دیگر در آن باره تقسیم وعده های غذایی به سه وعده اصلی و همچنین دو یا سه میان وعده می باشد تا بدن فرد به صورت تدریجی مواد غذایی مورد مستلزم و نیاز خود را گرفتن کند. ماست، میوه جات و همچنین سبزیجات به همراه وعده های اصلی و همچنین یا در میان وعده ها به لحاظ دارا بودن درشت مغذی ها و همچنین ریز مغذی های ضروری جهت عملکرد مغزی، خیلی زیاد مفید خواهند بود.

در ایام امتحانات از خوردن آن مواد غذایی پرهیز کنید

پرهیز در بهره بری و استفاده از قندهای ساده نظیر قند، شکر، مربا، نوشابه، شکلات نیز در حفظ آرامش و همچنین تمرکز اشخاص تأثیر دارد. مصرف آن گونه مواد، سبب بالا رفتن ناگهانی قند خون می می شود که با بالا رفتن سطح انسولین، متعاقب آن هم افت قند خون و همچنین خستگی و همچنین بی حوصلگی و همچنین سردرد را در پی خواهد داشت که جهت دانش آموزان و همچنین دانشجویان در ایام امتحانات و همچنین همچنین داوطبان کنکور مصرف آن هم ها توصیه نمی می شود و همچنین به جای آن هم مواد حاوی فیبر مانند خرما به عنوان منبعی مناسب تأمین قند خون ،توصیه می می شود.

البته ممکن می باشد در مورد شکلات تلخ جهت اشخاص سوالاتی ساخته یا ایجاد می شود. توضیح مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری در آن مورد آن می باشد که خوردن شکلات تلخ در صورتی که شخص در خوردن آن هم بسیاری روی نکند به مقدار و اندازه مصرف سایر انواع شکلات مشکل ساز نیست. نقطه حائز اهمیت در آن مورد آن می باشد که اولا آن نوع شکلات، عاری از مواد قندی نیست و همچنین در ثانی مانند سایر انواع شکلات در تهیه آن هم از کره و همچنین انواع چربی ها بهره بری و استفاده شده می باشد.

پس آن فکر کردن و اندیشیدن غلط را از ذهن خود دور کنید که شکلات تلخ فاقد کالری می باشد یا حتی کالری کم تری دارد زیرا در صورتی که نگاهی به جدول کالری ها بیاندازید ،متوجه می شوید آن شکلات ها نسبت به شکلات های دیگر کالری چندان کم تری ندارند .بنابراین هنگامی که مصرف شکلات تلخ زیاد می شود ،شخص را با مشکل چاق شدن و همچنین اضافه وزن روبرو می کند.

با آن حال خوردن متعادل آن شکلات نسبت به شکلات های دیگر بهتر می باشد و همچنین تا حدی می تواند انرژی، شادابی و همچنین اقتدار و قدرت تمرکز را در اشخاص بالا ببرد. ولی باید توجه داشت بازهم تاکید می می شود آن امر به شرطی می باشد که خوردن آن هم متعادل و همچنین به مقدار و اندازه باشد و همچنین از افراط در مصرف آن هم پرهیزشود.

خواب خوب تاثیر بسیاری در کاهش استرس دارد

خواب خوب و همچنین مناسب تأثیر قابل ملاحظه ای در کاهش اضطراب، افزایش تمرکز و همچنین بهبود فراگیری دارد. نقطه خیلی مهم شب قبل از امتحان می باشد. جهت آنکه فرد در روز امتحان از تمرکز، شادابی و همچنین انرژی بیشتری بهره مند می شود، مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد شب قبل از امتحان خواب کافی داشته است و خواهد بود.به همین خاطر جهت داشتن خواب خوب به همراه آرامش ،بهتر می باشد قبل از خواب یک لیوان شیر بنوشید؛ زیرا نوشیدن شیر تا حد قابل توجهی آرامش فرد را تامین می کند .

به روش کلی ، لحاظ کردن مصرف شیر و همچنین لبنیات در برنامه جذاب و جالب و خوب هر روز خدا اشخاص توصیه می می شود چرا که آن مواد به دلیل دار بودن کلسیم، اثر مطلوبی روی کارکرد سلول های عصبی دارد . بدین ترتیب که باعث ساخته یا ایجاد آرامش در اشخاص می می شود و همچنین واضح می باشد که وجود آرامش در بالا بردن اقتدار و قدرت تمرکز تاثیر بسزایی دارد.

جهت آن منظور خوردن شیر در میان وعده قبل از خواب توصیه می می شود. به همچنین و علاوه بعضی از خوراکی ها در کاهش اضطراب مؤثرند که در آن میان می قدرت از تخم مرغ، ماهی، خشکبار، حبوبات، سویا و همچنین مشتقات آن هم نام برد و همچنین مناسب می باشد تا مقادیری متناسب از آن هم ها در رژیم غذایی هر روز خدا فرد گنجانده می شود.

کم خون ها توجه کنید

یکی دیگر از عواملی که موجب خستگی و همچنین عدم تمرکز می می شود کم خونی می باشد که جهت پیشگیری از آن عارضه مصرف مواد غذایی حاوی آهن مانند گوشت، حبوبات ، خشکبار و همچنین انواع مغزها توصیه می می شود.

خودتان را با آن باورهای غلط چاق می کنید

نقطه قابل توجه دیگر به ویژه در مورد کنکوری ها، باورهای غلط می باشد. مستلزم و نیاز به انرژی اکثرا و بیشتر در زمان مطالعه و همچنین فعالیت ذهنی یکی از آن باورها می باشد.

گرچه مقدار و اندازه و میزان مستلزم و نیاز به گلوکز به عنوان تنها منبع انرژی سلول های مغزی در زمان مطالعه بالا می رود ولی باید توجه داشت آن مستلزم و نیاز به حدی نیست که در باور عمومی جا افتاده می باشد. متأسفانه داوطلبان کنکور و همچنین خانواده های آنها با آن تصور غلط در دوران مطالعه رو به پرخوری می آورند که آن امر در کنار بی تحرکی آن دوران اضافه وزن و همچنین چاق شدن را جهت آنها به ارمغان خواهد آورد که می تواند جهت ایشان دردسرساز می شود.

همچنین بی تحرکی در آن ایام می تواند معظلات و مسائل و مشکلات گوارشی شامل یبوست را در اشخاص ساخته یا ایجاد می کند. وجود آن معظلات و مسائل و مشکلات می تواند دغدغه ذهنی جدیدی جهت فرد ساخته یا ایجاد کند و همچنین تمرکز او همچنین را برهم زند و همچنین در پس نتیجه آن می شود که در فراگیری آن اشخاص تاثیر گذار باشد.

جهت همین توصیه اکید به دانش آموزان و همچنین کنکوری ها جهت پیشگیری از ساخته یا ایجاد آن گونه معظلات و مسائل و مشکلات در آن ایام آن می باشد که پیاده روی را در برنامه جذاب و جالب و خوب هر روز خدا خود جای دهند و همچنین همچنین و علاوه بر آن هر روز خدا به مقدار مناسب یعنی بین پنج تا هشت لیوان آب بنوشند و همچنین از میوه و همچنین سبزیجات حاوی فیبر در طول روز بهره بری و استفاده کنند .

تغذیه سالم باعث شادابی تو می می شود

در مجموع بایستی و حتما خاطر نشان کرد که رعایت اصول تغذیه زمان و همچنین مکان ویژه ای ندارد و همچنین پیوستگی آن هم منجر به بهبود عملکرد تمام اعضا شامل سیستم مغز و همچنین حافظه می می شود لذا بهتر می باشد اشخاص جهت دائما از یک الگوی صحیح تغذیه ای پیروی کنند تا با ارتقا سطح سلامتی، زندگی شاداب تری را نیز داشته باشند و همچنین در مواقع خاص ناچار به تغییر عادات نادرست خود نباشند.

توصیه در خوردن قهوه و همچنین نسکافه

یکی از روش هایی که اکثرا و بیشتر دانش آموزان و همچنین اشخاص در ایام امتحانات جهت افزایش سطح هوشیاری به آن هم روی می آورند مصرف قهوه و همچنین مواد حاوی کافیین می باشد. آن اشخاص بایستی و حتما توجه داشته باشند که گرچه مصرف آن مواد در کوتاه مدت سطح هوشیاری را اکثرا و بیشتر و همچنین خواب آلودگی را کم تر می کند ولی باید توجه داشت مصرف مدوام و همچنین دراز مدت کافئین اثر معکوسی دارد ،یعنی بعد از مدتی نه تنها از اضطراب و همچنین استرس فرد کم نمی کند که باعث افزایش تحریک پذیری می می شود و همچنین به مرور از مقدار و اندازه و میزان تمرکز فرد می کاهد.

در نهایت مصرف بیش از مقدار و اندازه و همچنین بلند مدت قهوه به ویژه جهت افرادی که کنکور را پیش رو دارند و همچنین مدت بسیاری را صرف مطالعه می کنند ،می تواند تاثیرات و همچنین اثرات نامطلوب بر سطح فراگیری ایشان داشته باشد.

توصیه آخر

شاید در دوران دانشگاه اشخاص بسیاری را دیده باشید که با مشکل اضافه وزن روبرو خواهند بود که آن چاق شدن یادگاری از دوران روزهای آماده سازی آنان جهت کنکور می باشد که خیل عظیمی از مراجعان مراکز کاهش وزن را تشکیل می دهند.

به همین خاطر توصیه آخر آن می باشد که «پیشگیری از بروز چاق شدن خیلی زیاد راحت تر و همچنین عملی تر از درمان می باشد و همچنین بهتر می باشد اشخاص در آن ایام از تغذیه مناسب و همچنین متعادلی برخوردار باشند تا بعد از نمایش کنکور نیازی به رفع کاهش وزن نداشته باشند.»

http://migna.ir/vdcjtoet.uqeymzsffu.html
برترین خبرهای جدید اسپورت و ورزشی : بخور و همچنین نخورهای فصل امتحانات

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *