جمعه , فروردین ۳۰ ۱۳۹۸
خانه / علمي پزشكي / استخوان ها به توجه شما نیاز دارد

استخوان ها به توجه شما نیاز دارد

استخوان ها به توجه تو نیاز دارد

استخوان از مواد معدنی کانی مانند کلسیم، فسفر، پروتئین، کلاژن و همچنین سلول های زنده شکل گرفته می باشد. اگرچه بعد از پایان رشد، استخوان ها درشت تر نمی می شود، ولی باید توجه داشت استخوان های قدیمی به روش مداوم در حالت شکستن و همچنین جایگزین شدن با استخوان های جدید می باشد.

به همین دلیل، آن هم چه که می خورید، می نوشید و همچنین دارویی که مصرف می کنید روی اقتدار و قدرت و همچنین مقاومت استخوان تأثیر می گذارد.

ولی باید توجه داشت چیزهایی که باید بدانید:

*استروژن در تراکم استخوان نقش کلیدی ایفا می کند:

زنان بیشتر دچار پوکی استخوان می شوند و همچنین بعد از یائسگی و همچنین کاهش میزان استروژن این خطر افزایش پیدا می کند. در این زمان تراکم استخوانی یک زن می تواند طی ۵ سال شمسی بیش از ۲۰ قسمت و بخش افت کند. استروژن سلول های استخوانی را تحت کنترل نگه می دارد و همچنین هنگامی که زنان دچار قاعدگی نمی شوند یا بدن استروژن به مقدار و اندازه کافی تولید نمی کند استخوان از دست می رود. بعد از ۶۵ سالگی، مردان نیز دچار کاهش توده تراکم استخوان می شوند و همچنین در معرض خطر پوکی استخوان نیز قرار می گیرند.

*مصرف مشروبات الکلی برای استخوان مضر می باشد:

انتخاب شیوه زندگی سالم مانند ورزش منظم، پرهیز از استعمال سیگار و همچنین مشروبات الکلی برای سلامتی استخوان مهم می باشد. مصرف مشروبات الکلی باعث ضعیف شدن استخوان و همچنین افزایش خطر شکستگی می می شود.

*احتمال مردن و مرگ بر اثر شکستگی لگن؛

در مردان، بعد از ۵۰ سالگی در هر ۵ فرد یا شخص یک فرد یا شخص، به علت پوکی استخوان دچار شکستگی لگن می می شود در واقع در سراسر جهان، از هر ۳ شکستگی لگن، یک مورد متعلق به مردان می باشد. بعد از شکستگی سلامت و همچنین کیفیت زندگی افت می کند و همچنین ۳۷ قسمت و بخش مردان (دو برابر زنان) بعد از شکستن لگن در عرض یک سال شمسی جان خود را از دست می دهند.

*برای سلامتی استخوان به کلسیم بیشتری نیاز دارید:

برای حفظ سلامتی استخوان هر مرد بزرگسال به روزی هزار میلی گرم کلسیم نیاز دارد و همچنین زنان بین ۵۱ و همچنین ۷۰ ساله به روزی هزار و همچنین ۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند، ولی باید توجه داشت کلسیم کافی نیست.

هر روز خدا مصرف منیزیم، پروتئین و همچنین ویتامین D مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد. ویتامین D جذب کلسیم را ۵۰ قسمت و بخش افزایش می دهد. به حسب واحد بین المللی (IU) هر بزرگسال روزی ۶۰۰ و همچنین فرد بالای ۸۰ سال شمسی به روزی ۸۰۰ (IU) ویتامین D نیاز دارد. بدن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین تولید می کند. ماهی، جگر و همچنین شیر غنی شده همه منابع خوب پروتئین و همچنین ویتامین D می باشد.

توجه داشته باشید، برنامه جذاب و جالب و خوب غذایی غنی از قند و همچنین کربوهیدرات به عمل آمده برای استخوان مفید نیست زیرا می تواند با فرآیند جذب کلسیم در بدن تداخل ایجاد کند.

*گوارش سالم برای سلامت استخوان حیاتی می باشد:

معظلات و مسائل و مشکلات گوارشی خطر ضعیف شدن استخوان را افزایش می دهد. این بیماری ها شامل التهاب روده، عدم تحمل لاکتوز می باشد.

از دست رفتن استخوان می تواند به علت مصرف زیاد قرص های ضداسید باشد که حاوی آلومینیوم می باشد. این مواد ذخیره کلسیم استخوان ها را کاهش می دهد.

*استروئید استخوان ها را ضعیف می کند:

مصرف داروهای استروئیدی مانند کورتیزون… می تواند باعث از بین رفتن استخوان ها می شود. شاید مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری باشد داروهای استروئیدی مانند گلوکو کورتیکوئید یا کورتیکو استروئید برای درمان آرتریت، آسم، آلرژی ها، لوپوس، بیماری کرون، سرطان یا بعد از پیوند عضو، مصرف کنید. سعی کنید پایین ترین دوز را برای کوتاه ترین مدت مصرف کنید و همچنین از پزشک بخواهید راهی برای قوی نگه داشتن استخوان ها در آن هم زمان به تو توصیه کند.

*فنوباربیتال، می تواند به از دست رفتن استخوان ها منجر می شود:

این دارو برای درمان صرع، اضطراب و همچنین بی خوابی بهره بری و استفاده می می شود.

*گلبول های قرمز در مغز استخوان تولید می می شود:

گلبول های قرمز برای زمان طولانی در جریان خون نمی ماند و همچنین به جایگزین نیاز دارد.

http://migna.ir/vdcgu39w.ak9xy4prra.html
بهترین خبرهای اسپورت و ورزشی : استخوان ها به توجه تو نیاز دارد

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *