دوشنبه , آذر ۲۰ ۱۳۹۶
خانه / علمي پزشكي / آلرژی دارید؟ مراقب هیستامین مواد غذایی باشید

آلرژی دارید؟ مراقب هیستامین مواد غذایی باشید

آلرژی دارید؟ مراقب هیستامین مواد غذایی باشید

n00031042 b آلرژی دارید؟ مراقب هیستامین مواد غذایی باشید

به‌روش طبیعی بدن ما حاوی آنزیمی می باشد که هیستامین موجود در مواد غذایی را تجزیه کند ولی باید توجه داشت بدن بعضی اشخاص فاقد آن آنزیم می باشد و همچنین به همین دلیل خوردن مواد غذایی حاوی ترکیبات شیمیایی صنعتی باعث بروز نشانه ها و علائم آلرژیک می‌می شود.

در صورتی که از مشکلاتی مانند اگزما، کهیر پوستی، رینیت و همچنین غیره رنج می‌برید بایستی و حتما حواستان به مقدار و اندازه و میزان هیستامین موجود در مواد غذایی باشد. درست می باشد که نمی‌توانید آن مواد غذایی را به‌کلی از برنامه جذاب و جالب و خوب‌ی غذایی‌تان حذف کنید ولی باید توجه داشت بهتر می باشد در گام اول آن مواد غذایی را به‌خوبی بشناسید و همچنین در مصرف آن هم‌ها احتیاط کنید.

مواد غذایی حاوی بیشترین مقدار و اندازه و میزان هیستامین
مواد غذایی تخمیر شده
آنزیم‌های میکروبی موجود در مواد غذایی، اسیدآمینه‌ی هیستیدین را به هیستامین تغییر پیدا کردن می‌کند. آن آنزیم‌ها به مقدار و اندازه و میزان بسیاری در روند تخمیر شدن تولید می‌شوند. در پس نتیجه آن می شود که مواد غذایی تخمیر شده منبع هیستامین خواهند بود. توصیه می‌کنیم از زیاده‌روی در مصرف پنیرهای فرانسوی مانند کممبر، پنیر بری، چدار و همچنین همچنین پارمزان و همچنین مواد غذایی تهیه شده از سویا مانند ناتو (یک غذای سنتی ژاپنی حاصل از تخمیر سویا)، میسو (غذای سنتی ژاپنی، کره‌ای تهیه‌شده از خمیر سویا)، خیار شور، ماست‌ها، نوشیدنی‌های الکلی و همچنین سرکه بپرهیزید.

دیگر خوراکی‌های حاوی هیستامین بالا
همچنین و علاوه بر مواد غذایی تخمیر شده، مواد غذایی و همچنین نوشیدنی‌های گیاهی و همچنین حیوانی غیره ای نیز وجود دارند که حاوی مقدار و اندازه و میزان بسیاری هیستامین خواهند بود مانند ماهی کولی، آووکادو، گوشت‌های فراوری‌شده، مرغ، اسفناج، گوجه‌فرنگی (بخصوص به‌صورت کچاپ، سس و همچنین پوره) میوه‌های خشک، مرکبات، توت‌ها، زردآلو، گیلاس، بادمجان، قارچ‌ها، نان‌ها و همچنین شکلات‌ها. از بین چاشنی‌های حاوی هیستامین می‌قدرت به دارچین، پودر چیلی، چوب میخک، خردل، پودر کاری و همچنین فلفل کاین اشاره کرد.

جهت کاهش هیستامین از مواد نگه‌دارنده بپرهیزید
جهت کاهش تأثیر مواد غذایی و همچنین نوشیدنی‌های سرشار از هیستامین بایستی و حتما از مصرف مواد غذایی که حاوی نگه‌دارنده‌ها و همچنین رنگ خوراکی خواهند بود و همچنین باعث می‌شوند بدن هیستامین بیشتری تولید کند بپرهیزید. به به گفته British Allergy Foundation نگه‌دارنده‌هایی مانند سولفیت‌ها، بنزوات‌ها، BHT و همچنین BHA مانند رنگ خوراکی‌ها می‌توانند باعث تحریک ترشح هیستامین شوند. مواد غذایی و همچنین نوشیدنی‌های حاوی الکل، موز، شکلات، تخم‌مرغ، ماهی، شیر، پاپایا، آناناس، توت‌فرنگی و همچنین غیره نیز باعث تولید سریع هیستامین می‌شوند.

مواد غذایی حاوی کمترین مقدار و اندازه و میزان هیستامین
پروتئین‌ها
گوشت قرمز و همچنین گوشت پرندگان جدید و تو و تازه به‌روش طبیعی حاوی مقدار و اندازه و میزان کمی هیستامین خواهند بود. در صورتی که گوشت‌های یخ‌زده خریداری می‌کنید حواستان باشد که خریدتان فاقد مواد نگه‌دارنده، افزودنی‌ها و همچنین یا رنگ‌های خوراکی مصنوعی باشد.

تخم‌مرغ پخته‌شده و همچنین یا در ترکیب پاستاها قابل مصرف می باشد ولی باید توجه داشت در صورتی که از واکنش‌های آلرژیک رنج می‌برید بهتر می باشد آن ماده‌ی غذایی را در چهارچوب یک رژیم غذایی حاوی کمترین مقدار و اندازه و میزان هیستامین مصرف کنید.

میوه‌ها
اکثر میوه‌ها هیستامین کمی دارند و همچنین تو می‌توانید از آن هم‌ها با خیال راحت بهره بری و استفاده کنید. البته توصیه می‌می شود که میوه‌های جدید و تو و تازه و همچنین یا یخ‌زده‌های فاقد مواد افزودنی را انتخاب کنید. در بین میوه‌های حاوی هیستامین کم می‌قدرت به سیب، گلابی، انجیر و همچنین طالبی اشاره کرد. همچنین و علاوه بر آن‌ها رژیم غذایی حاوی هیستامین کم به‌اضافه‌ی انبه، انگور و همچنین لیموترش نیز جهت افرادی که دچار واکنش‌های آلرژیک خواهند بود مفید می باشد. سبزیجات غده‌ای مانند سیب‌زمینی، هویج و همچنین همچنین سیب‌زمینی شیرین و همچنین هویج‌فرنگی جزو انتخاب‌های خوب محسوب می‌شوند. مصرف آب‌میوه‌های جدید و تو و تازه و همچنین طبیعی نیز جهت تو توصیه می‌می شود.

غلات و همچنین حبوبات
اکثر حبوبات مانند عدس، لوبیای سیاه و همچنین نخود جزو مواد غذایی حاوی کمترین مقدار و اندازه و میزان هیستامین خواهند بود. در حین خرید برچسب غلات را به‌دقت مطالعه کنید تا عاری از افزودنی‌ها و همچنین مواد نگه‌دارنده باشند. پاستاها، جو و همچنین برنج (قهوه‌ای و همچنین سفید) حاوی هیستامین کمی خواهند بود. مصرف تمام مغزها و همچنین دانه‌های بدون افزودنی‌ها نیز جهت افرادی که دچار واکنش‌های آلرژیک خواهند بود مجاز می باشد.

چاشنی‌ها و همچنین ادویه‌های بی‌خطر
سبزیجات معطر و همچنین ادویه‌هایی مانند گلپر، ریحان، رزماری، سیر و همچنین پودر پیاز جزو چاشنی‌های مناسب جهت خوش‌طعم کردن غذاها خواهند بود. جهت شیرین کردن نوشیدنی‌ها یا غذاهایتان از عسل، شکر و همچنین یا شربت افرا بهره بری و استفاده کنید. در بین لبنیات شیر پاستوریزه و همچنین پنیر ریکوتا در چهارچوب یک رژیم حاوی مقدار و اندازه و میزان کم هیستامین مجاز می باشد. نوشیدن قهوه جهت افرادی که نمی‌توانند از نوشیدنی محبوب صبحگاهی‌شان چشم‌پوشی کنند بلامانع می باشد.

حرف آخر
در صورتی که تصور می‌کنید که به هیستامین آلرژی دارید و همچنین با مصرف بعضی مواد غذایی واکنش‌های آلرژیکتان شدیدتر می‌می شود بهتر می باشد به مدت دو تا چهار هفته از خوردن آن مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، ادویه‌ها و همچنین چاشنی‌ها بپرهیزید. در صورتی که بهبود در شرایطتان ساخته یا ایجاد شد نشان می‌دهد که نمی‌توانید هیستامین موجود در آن مواد غذایی را تحمل کنید. در پس نتیجه آن می شود که مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد که مصرف آن مواد تحریک‌کننده را محدود و همچنین در صورت لزوم آنتی‌هیستامین مصرف کنید.

 

http://migna.ir/vdcj8yet.uqevxzsffu.html
بهترین خبرهای جدید اسپورت و ورزشی : آلرژی دارید؟ مراقب هیستامین مواد غذایی باشید

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

n00036161-s.jpg

زخمی که انسان را به آستانه مرگ می برد

زخمی که انسان را به آستانه مردن و مرگ می برد ارتباط و رابطه تن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *